سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۰۰ درصدی طرح‌های فعال با سرمایه‌گذاری خارجی

در سه ساله اخیر تعداد طرح‌های فعالی که سرمایه‌گذار خارجی دارند در خراسان جنوبی از ۹ طرح به ۱۸ طرح رسیده که نشان دهنده رشد ۱۰۰ درصدی آن است.

ذاکریان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در استان شاهد پویایی محسوسی هستیم و این نشان دهنده ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران است که استان را یک منطقه امن برای سرمایه‌گذاری می‌شناسد. 

او افزود: از مجموع کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشترین آن مربوط به اتباع چین با ۸ طرح و بعد از آن افغانستان با چهار طرح است، همچنین آفریقای جنوبی، آلمان، ترکیه، عراق، انگلستان و پاکستان هر کدام یک طرح سرمایه‌گذاری در استان دارند.

ذاکریان بیان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰، ۱۳ طرح در استان موفق به اخذ مجوز شده بودند و در طول این سه سال نیز ۱۹ طرح جدید سرمایه‌گذاری مجوز اخذ کردند که این نشان دهنده رشد ۱۴۶ درصدی در این زمینه است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۰، ۹ طرح فعال خارجی داشتیم و الان با ۱۰۰ افزایش این تعداد به ۱۸ طرح فعال و در چرخه‌ی تولید رسیده است که کل اشتغال در این طرح‌ها ۱۲۸۸ فرصت شغلی و ۶۹ درصد آنها مربوط به ۹ طرح جدید است.

او عنوان کرد: جلوگیری از خام فروشی در استان از رویکرد‌های ما است که کارخانه تولید الیاف شیشه‌ای خضری از نمونه‌های بارز آن و صد در صد صادراتی است.

ذاکریان تصریح کرد: اولین نشست با سرمایه‌گذاران خارجی در استان را با حضور استاندار داشتیم و در کمتر از یک ماه دیگر نیز دومین نشست را برگزار خواهیم کرد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان محل رجوع همه سرمایه‌گذاران خارجی است و از آنها و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که سرمایه‌گذاران را از طریق مسیر قانونی آن راهنمایی کنند تا به مشکل نخورند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.