سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آنروا نسبت به گسترش جوندگان موذی و حشرات در غزه

سازمان آنروا اعلام کرد که با توجه به شرایط غزه، حشرات و جوندگان در این منطقه گسترش یافتند و منجر به شیوع بیماری‌ها در غزه خواهد شد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز سه شنبه نسبت به گسترش جوندگان و حشرات در نوار غزه هشدار داد که با توجه به وخامت شرایط، سلامت مردم را تهدید می‌کند.

براساس گزارش القدس العربی، این آژانس در بیانیه‌ای کوتاه در پلتفرم ایکس نوشت: شرایط بهداشتی در غزه روز به روز به طور فزاینده‌ای بدتر می‌شود، زیرا حشرات و جوندگان با انتشار بیماری‌هایی که سلامت مردم را تهدید می‌کند، خطراتی برای سلامتی ایجاد می‌کنند.

این سازمان افزود: تیم‌های آنروا برای حمایت از خانواده‌های آواره در پناهگاه‌ها با هدف جلوگیری از هجوم این آفات به فضا‌های شلوغی که در آن زندگی می‌کنند، کار می‌کنند.

از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، فلسطینی‌ها با رنج آوارگی مکرر مواجه بوده‌اند، زیرا ارتش اشغالگر این رژیم به مردم مناطق مسکونی و محله‌ها دستور تخلیه برای آماده‌سازی برای بمباران، تخریب و تهاجم به آنها را می‌دهد.

دو میلیون آواره از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری مجبورند به مدارس یا خانه اقوام یا آشنایان خود پناه ببرند یا در خیابان‌ها یا در مکان‌های دیگر مانند زندان‌ها و شهربازی‌ها چادر برپا کنند. شرایط غیر انسانی در غزه حاکم است که در آن نه آب و نه غذای کافی در دسترس است و نه می‌توان مقابل شیوع بیماری‌ها ایستادگی کرد.

اسرائیل با حمایت بی قید و شرط آمریکا از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از ۱۳۶۰۰۰ فلسطینی شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود شده است.

اسرائیل در تحقیر جامعه جهانی به این جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

مترجم: مینا عظیمی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.