سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرم کردن غذا ۲۰۰ هکتار از منطقه خانگرمز تویسرکان را به آتش کشید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: باغدار تویسرکانی با برافروختن آتش برای گرم کردن غذا منطقه حفاظت شده خانگرمز را طعمه آتش کرد.

رضا دانش پژو گفت: دامنه آتش ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز گذشته از اراضی روستای قلعه امیر خان واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده خانگرمز آغاز شد.

وی اضافه کرد: این آتش سوزی به علت سهل انگاری باغدار تویسرکانی حین گرم کردن غذا رخ داد که به علت وزرش باد به سرعت به مراتع و اراضی ملی منطقه حفاظت شده خانگرمز کشیده شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: به دنبال گزارش وقوع آتش سوزی پنج تیم از شهرستان‌های اسدآباد، همدان، نهاوند و تویسرکان با حضور در محل، مهار آن را آغاز کردند.

دانش پژو افزود: مجهز بودن محیط بانان به آتشکوب، بیل و دمنده موجب شد که پس از ۱۱ ساعت تلاش آتش به طور کامل خاموش شود.

وی اظهار کرد: در این واقعه ۲۰۰ هکتار از اراض ملی، زمین‌های کشاورزی و باغ‌های روستا‌های قُلقُل، گنبله، قلعه امیرخان و ترمیانک دچار حریق شدند که ۶۰ درصد اراضی ملی و ۴۰ درصد مستثنیات بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: حشرات و جوندگان در این آتش سوزی تلف شدند، اما پرندگان و پستانداران بزرگ جثه از محدوده آتش گریختند و خود را نجات دادند.

دانش پژو یادآوری کرد: بارش‌های زمستانه و بهاره پوشش گیاهی در اراضی ملی و مناطق حفاظت شده را غنی کرده است و با توجه به تابستان گرم و افزایش دما، این مناطق مستعد حریق شدند.

وی افزود: نیمه نخست امسال ۱۵ فقره آتش سوزی به وسعت ۶۰۰ هکتار در مناطق زیر پوشش محیط زیست از جمله آلمابلاغ اسدآباد با بیشترین وسعت حریق، لشگردر ملایر، خانگرمز تویسرکان و ملوسان نهاوند رخ داده است.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.