سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

روند آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام رو به کاهش است

استاندار ایلام با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد باید متناسب با نیازهای منطقه و استان تشکیل شوند، گفت: روند آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام رو به کاهش است.

حسن بهرام‌نیا روز سه شنبه در نشست شورای اجتماعی استان و کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان، اظهار کرد: یکی از مصادیق سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها این است که فارغ از نگاه سیاسی و برای خدمت به مردم تشکیل شده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌ها شاهد فعالیت سازمان‌های مردم نهاد هستیم، تصریح کرد: در هر دولت و نظامی به هر اندازه که فعالیت‌ها و امور به مردم واگذار شود آن نظام و دولت در امورات و ارائه خدمت به مردم موفق تر خواهد بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تشکل‌ها و سازمانهای مردم نهاد باید متناسب با نیازهای منطقه و استان تشکیل شوند، گفت: حوزه‌های مختلف که نیاز به کار و فعالیت دارند به ویژه آسیب های اجتماعی در استان شناسایی و در این حوزه‌ها نسبت به تشکل سمن‌ها و تشکل‌ها اقدام شود.

بهرام‌نیا ابراز کرد:عملکرد سمن‌ها و تشکل‌ها در استان عملکرد قابل قبولی بوده است که در قالب‌های مختلف از جمله گروه‌های جهادی در نقاط مختلف استان حضور پیدا کرده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش شور و نشاط در جامعه فعالیتهای مستمری و ارزشمندی داشته‌اند.

وی بیان کرد: استان ایلام که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اقدام به خودکشی و کودک آزاری دارای یک سیر نزولی بر اساس گزارش مرکز ملی رصد آسیب های اجتماعی کشور بوده است و بخش عمده‌ای از این موفقیت ناشی از عملکرد سمن‌های استان بوده است.

استاندار ایلام ابراز کرد: در پی بروز یکی از آسیب‌های اجتماعی در یکی از شهرستانهای استان، کارگروه فنی و تخصصی به مدت یک ماه در آن شهرستان مستقر، کار مشاوره ای و تخصصی انجام دادند و خروجی این کارگروه احصا شد که یکی از خروجی این کارگروه کمبود مشاور در حوزه آموزش و پرورش بود و امروز بر اساس گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان با تلاش همه مسئولان، بیش از ۲۰۰ مشاور برای حضور در مدارس استان در حال استخدام است.

وی خاطرنشان کرد:بر این اساس وزیر کشور به استان ایلام سفر و به آن شهرستان سفر کردند و جلسه‌ای در آبدانان با حضور وی برگزار شد که در این جلسه مقرر شد که به صورت راهبردی و یا تامین اعتبار با حضور گروه‌های جهادی در راستای ایجاد شور و نشاط در این شهرستان اقدام های لازم انجام شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ما اعتقاد راسخ به عملکرد خوب سمن‌ها در همه حوزه‌های مختلف داریم، خاطرنشان کرد:سمن‌ها از بطن و درون جامعه برخواسته اند و واقعیت ها را درک و به مدیران انتقال می دهند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جلساتی که باید با حضور آنان برگزار شود، باید خودشان شخصا حضور داشته باشند مگر اینکه دلیل موجه داشته و یا در ماموریت باشند.

وی گفت: ممکن است که این ظن به وجود بیاید که با استقرار دولت چهاردهم، برخی مدیران به هر دلیلی کم‌کاری می‌کنند و یا در جلسات حضور ندارند، ما تا دقیقه آخر در راستای انجام وظیفه، رضایت‌مندی مردم تلاش کنیم و ما مکلف به انجام وظایف محوله هستیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه جابجایی مدیران با جابجایی دولت‌ها، یک امر طبیعی است، اگر مدیری کار خود را انجام ندهد معلوم می‌شود که به کار مدیریت خود اعتقادی ندارد باید تا لحظه آخر در انرژی و با تلاش برای خدمت به مردم در صحنه بود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه البته همه مدیران ما روحیه کار و تلاش دارند و پای کار هستند و این موضع را از باب تذکر بیان کردیم، چرا که کار ما باید هر لحظه بالاتر و بیشتر از لحظات قبل در راستای خدمت به مردم باشد.

وی تصریح کرد: مدیران استان در اربعین همه پای کار بودند و برگزاری باشکوه اربعین حسینی در استان با تردد بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مصادیق پای کار بودن مدیران استان است.

استاندار ایلام در پایان با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد:دشمن بیش از هر زمانی برای ایجاد گسل بین مسلمانان تلاش می‌کند و امروز همه باید با محوریت اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) ضمن حفظ وحدت، در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام برداشت.

در پایان این جلسه از مدیران و فعالان سمن‌ها، تشکل‌ها و گروه های مردمی و جهادی فعال در سطح مرکز استان و شهرستان ها در عرصه‌های مختلف با حضور استاندار ایلام تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.