سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۲ هزار روی داد امنیتی در افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان از ۱۴ می تا ۳۱ جولای سال جاری میلادی، دو هزار و ۱۲۷ رخ داد امنیتی را در افغانستان ثبت کرده است.

سازمان ملل متحد با نشر گزارش تازه‌ای در مورد وضعیت افغانستان زیر سلطه طالبان گفته است این سازمان از ۱۴ می تا ۳۱ جولای سال جاری میلادی، دو هزار و ۱۲۷ رخ داد امنیتی را در کشور ثبت کرده است.

این گزارش که روز سه‌شنبه، ۲۷ سنبله، نشر شده، در آن آمده که رخ داده‌های امنیتی در افغانستان نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، درگیری‌های مسلحانه از ۳۷ مورد در مدت مشابه سال گذشته به ۸۰ مورد و انفجارهای ناشی از بمب‌های دست‌ساز از هفت به ۱۳ مورد افزایش یافته است.

طبق این گزارش، با آن‌که نیروهای جبهات نظامی مخالف طالبان، از جمله جبهه مقاومت و آزادی دستاوردی در زمینه تصرف اراضی نداشته‌، اما در این مدت ۷۳ بار جنگ‌جویان طالبان را هدف قرار داده‌اند.

در این گزارش تصریح شده که جبهه آزادی ۲۱ حمله و جبهه مقاومت ملی ۵۲ حمله بر طالبان انجام داده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است: در مجموع ۵۸ حمله، از جمله ۴۶ حمله در کابل، ۱۵ حمله در غرب، ۱۱ حمله در شمال‌شرق، چهار حمله در شرق، دو حمله در شمال و دو حمله در مناطق جنوبی صورت گرفته است.

در کنار این، عاملان ۱۹ حمله دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

سازمان ملل در مورد تلفات برخواسته از این حملات چیزی نگفته است.

همچنان شاخه خراسان داعش مسئولیت چهار حمله، از جمله حمله بر گردشگران خارجی در بامیان، حمله بر ماشین حامل جنگ‌جویان طالبان در قندهار و کابل را بر عهده گرفته است.

این نهاد بین‌المللی تصریح کرد درگیری‌های بر سر زمین در جنوب و شرق کشور نیز افزایش یافته و در این مدت، ۱۹ مورد در مناطق جنوبی و هفت مورد در جنوب‌شرقی رخ داده است.

در طول دوره گزارش، دست‌کم چهار فرمانده و جنگ‌جوی تحریک طالبان پاکستانی (‌تی‌تی‌پی) در کنر، پکتیکا، خوست و کابل از سوی عناصر ناشناس کشته شده‌اند.

بربنیاد اطلاعات سازمان ملل، در کمتر از سه ماه طالبان و نظامیان پاکستانی ۱۳ بار در امتداد خط فرضی دیورند باهم درگیر شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.