سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف لاشه ۱۱ قطعه کبک از خودروی فرد متخلف در سقز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان از روستاهای منطقه حفاظت شده عبدالرزاق لاشه ۱۱ قطه کبک را از خودرو فرد متخلف کشف و ضبط کرد.

ایوب شریفی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گزارش های مردمی از روستاهای منطقه حفاظت شده عبدالرزاق مبنی بر وجود متخلف در ارتفاعات این روستاها عازم منطقه مذکور شدند.

وی بیان کرد: در این بازرسی مشخص شد یک دستگاه خودرو تویتا در ارتفاعات مشغول شکار است و با مشاهده مامورین یگان حفاظت محیط زیست از محل متواری شد ولی با عملکرد سریع ماموران در طی تعقیب و گریز طولانی و با تجسس از ماشین نامبرده تعداد ۱۱ قطعه کبک و ۱۲ فشنگ و کمربند کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز عنوان کرد: متخلفان که سابقه دار هستند، با اسلحه در ماشین متواری شده و به همراه ۲ نفر که بلد راه بودند و ساکن منطقه هستند از محل فرار کردند.

شریفی گفت: متخلفان شناسایی شده و برای آنها صورتجلسه تخلف تنظیم و تحویل واحد حقوقی اداره برای سیر مراحل قانونی شده است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

برچسب ها: کشف کبک ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.