سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید مهلت ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کرمان

مهلت ثبت‌نامِ دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان کرمان تا ساعت ۲۴ روز ۳۰ شهریور تمدید شد.

مسعود ایرانمنش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون برای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند در مهلت مقرر با مراجعه به پرتال اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی ww.sanjesh.org و همچنین پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی www.uast.ac.ir پس از مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش، از میان ۴۲ کد رشته محل در مقطع کارشناسی و ۶۷ کد رشته محل در مقطع کاردانی در ۹ مرکز آموزشی استان نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی افزود: مهلت ثبت نام در دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز تا ۲۸ شهریور ماه تمدید شده بود و آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی خود در هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل در مهلت تمدید شده، نسبت به مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌محل‌های انتخابی اقدام کنند.

به گفته ایرانمنش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیاز‌های کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال کشور، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به اشتغال پایدار بر اساس کسب مهارت‌های شغلی و توانمند سازی آنان است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه تقاضا محور و مهارت‌پایه، مطابق طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی و الگوی توسعه متوازن و هدفمند، دوره‌های علمی کاربردی را با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فرد آموزش در محیط واقعی کار و ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار اجرا می‌کند.

ایرانمنش با اشاره به حذف ۱۶ کدرشته محل در پذیرش جدید مهر ۱۴۰۳ و افزایش تعدادی رشته جدید منطبق با نیاز‌های استان بیان داشت: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی و ایجاد رشته‌ها مطابق با نیاز جامعه و داوطلبان، رشته محل‌های فاقد تقاضا در این دانشگاه حذف شدند. 

وی اظهارداشت: طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی با اخذ اطلاعات، نیاز‌های متولیان و سیاستگذاران حوزه‌های شغلی مختلف، تحلیل مشاغل به ویژه مشاغل نوظهور و آینده و دوره‌های آموزشی در حال اجرا در نظام آموزش عالی و بخش متوسطه آموزش و پرورش و مطابق سند چشم انداز توسعه طراحی و به اجرا درآمد. 

به گفته ایرانمنش، هدف نظام علمی‌کاربردی ارتقای کیفیت محصول به نحوی است که خروجی‌های آن با کسب آموزش‌های شغلی مورد نیاز و بدون زیاده‌آموزی، یا جذب بازار کار و یا محوری برای اشتغال خود و دیگران شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.