سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدیشهر رکورددار وسعت باغ‌های گردو در استان سمنان است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه گردو بیشتر در مناطق کوهپایه‌ای کشت می‌شود، گفت: بیشترین باغ‌های گردوی این استان مربوط به شهرستان مهدیشهر است.

قرائیان گفت: عمده باغ‌های گردو در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر و ییلاق‌های اطراف آن است، اما باغ‌های گردو در شاهرود و ارتفاعات دامغان هم کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد: برداشت گردو در استان سمنان از نیمه شهریور آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: باغ‌های گردو در استان سمنان حدود سه‌هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد که از این میزان ۲ هزار و ۴۶۰ هکتار بارور و بقیه نهال غیربارور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های تغذیه‌ای، هرس مناسب درختان، مدیریت آفات، آبیاری مناسب و همچنین حمایت از توسعه کشت ارقام پیوندی دیرگل و اصلاح رقم باغ‌های موجود از طریق پیوند، از جمله راهکارهای افزایش بهره‌وری و مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت باغبانی استان قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان اظهار کرد: خشکسالی و کم آبی مانع بزرگ در توسعه کشاورزی و افزایش وسعت باغ‌های گردو به عنوان یک محصول دارای ارزش افزوده قابل توجه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.