سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است و تغییر نمی‌کند.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بهترین روزهای یک فرد، روز ورود به مدرسه است؛ این روز برای بچه‌ها و والدین فوق‌العاده و به یاد ماندنی است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها ۶ سال منتظر هستند تا فرزند خود را در فرم مدرسه ببینند؛ افزود: انسان در این روز وارد یک محیط جدید می‌شود. 

او با بیان اینکه والدین از دوماه قبل منتظر جشن شکوفه‌ها و شروع مدارس هستند، افزود: امروز نسل جدید به دنیای علم و دانش ورود کرده‌اند. این روز برای دانش آموزان لذت‌بخش و نشاط آور است.

کاظمی گفت: یکی از لذت بخش‌ترین برنامه‌های آموزش جشن شکوفه‌ها است که هرساله این جشن برگزار می‌شود.

کاظمی گفت: وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را انجام داده تا  ثبت نام دانش‌آموزان به خوبی صورت گیرد. همچنین این وزارتخانه تمهیداتی برای زیباسازی و آماده سازی فضا انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۹ میلیون نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند؛ گفت: از این تعداد حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در پایه اول ثبت نام کرده‌اند؛ البته برخی از دانش‌آموزان هنوز مشکل ثبت نام دارند و ثبت نام نکرده‌اند که باید بگوییم ثبت نام هنوز ادامه دارد.

وی افزود: تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل ثبت نام داشتند و هنوز نتوانسته‌اند ثبت نام کنند.

کاظمی با بیان اینکه برآورد ما این است که نهایتاً دانش آموزان پایه اول ما بعد از پایان ثبت نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسند؛ افزود: پوشش تحصیلی ما در این مقطع و در این دوره در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتر و مطلوب‌تری داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تشکیل کلاس منوط به این است که در یک نقطه خاص و در یک فضای خاص یک جمع و یک نرم خاصی شکل بگیرد، ادامه داد: در یک دوره رشد دانش‌آموزی قرار داریم، دانش آموزان ما از چند سال قبل بیش از ۱۲ میلیون بوده‌اند و اکنون به ۱۶.۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور رسیده‌ایم و این رشد ممکن است الزاماً منجر به تشکیل کلاس نشود. در بعضی جاها ممکن است منجر به تشکیل کلاس درس شود و در بعضی جاها این جمعیت سرشکن می‌شود و تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه افرادی که در مدارس ثبت نام کرده‌اند تقریباً در همان تعداد کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: توصیه کرده‌ایم خانواده‌هایی که کتاب های درسی را ثبت نام نکرده‌اند هم اکنون در سامانه این کار را انجام دهند و در اسرع وقت کتاب‌های درسی را به آن‌ها می‌رسانیم و اصلاً نگران نباشند.

وی با اشاره به اینکه جشن جوان‌ها برای دانش آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود گفت: این دانش آموزان مقطع تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کمبود معلم دارد اما این کمبود معلم تامین می‌شود عنوان کرد: همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول مدارس می‌دهند؛ یعنی اساسی‌ترین دوره‌ای که شکل می‌گیرد و ما تاکید کرده ایم که این اتفاق رقم بخورد و بعید می‌دانم که کمبود معلمی در پایه اول داشته باشیم اما اگر هم به اصطلاح باشد بلافاصله تکمیل و پر می‌کنیم تا مشکل کمبود معلم مخصوصاً در پایه اول نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است و از اعلام زمان دقیق خودداری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.