سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبیه بری: بهای حمله به ما سنگین خواهد بود

رئیس پارلمان لبنان احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به این کشور را بعید دانست و احتمال داد که این رژیم بدون تلاش برای حمله به خاک لبنان، تنها شدت و گستره عملیات نظامی خود را افرایش دهد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در واکنش به تهدید‌های روبه‌فزونی رژیم صهیونیستی گفت که لبنان به این تهدید‌ها عادت کرده هر چند که لحن آن اخیرا شدت پیدا کرده است.

بری در گفتگو با روزنامه «الجمهوریه» با وجود تهدید‌های مکرر دشمن صهیونیستی به تغییر شرایط حاکم در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان، حمله زمینی گسترده آن به لبنان را بعید دانست و احتمال داد که رژیم اشغالگر سرعت عملیات‌های نظامی خود را افزایش دهد تا آنها شدیدتر و گسترده‌تر شوند، اما برای تبدیل آن به یک تهاجم تلاش نکند.

رئیس پارلمان لبنان درباره فرضیه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: درگیری مستقیم با اسرائیل روی زمین همان چیزی است که می‌خواهیم، این برای ما بسیار بهتر از بمباران متقابل است و دشمن هم می‌داند در صورتی که برای پیشروی زمینی اقدام کند، بهای سنگینی را متحمل خواهد شد به همین دلیل بعید است که به چنین گزینه‌ای متوسل شود مگر اینکه بخواهد مرتکب حماقت شود.

او در ادامه درباره عملیات اخیر انصارالله یمن علیه رژیم صهیونیستی نیز گفت: موشک یمنی که ۲۰۴۰ کیلومتر را طی کرد و به تل‌آویو اصابت کرد، باید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را وادار کند پیش از تصمیم برای هرگونه ماجراجویی بی‌پروایی علیه لبنان، در محاسبات خود به خوبی بازنگری کند. اگر فقط یک موشک که از یمن شلیک شده می‌تواند کار خود را در رژیم اسرائیلی انجام دهد، اگر موشک‌ها از همسایگی فلسطین اشغالی شلیک شوند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

رئیس پارلمان لبنان در پایان این گفتگو نیز شجاعت یمنی‌ها در یاری رساندن به غزه و مقابله با رژیم اشغالگر را ستود و گفت: دشمن اسرائیلی باید تاریخ آنها را مطالعه کند تا بفهمد با چه کسانی درگیر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.