سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت نمایندگان مجلس با حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل‌ونقل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل‌ونقل موافقت کردند.

نمایندگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور) در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل‌ونقل با کلیات آن با ۱۶۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع در جلسه علنی موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی این طرح با جزئیات آن با ۱۶۸ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع در جلسه علنی موافقت کردند.

مهرداد گودرزوند چگینی در موافقت با کلیات این طرح، ضمن تاکید بر اینکه این طرح یکی از کار‌های خوب کمیسیون عمران است، عنوان کرد: بسیاری از این قوانین دیگر منسوخ شده و مربوط به امروز نیست یعنی در قانون بودن هیچ کمکی به دستگاه نمی‌کند. از طرفی وقتی قانونی وجود داشته باشد و کمکی به دستگاه اجرایی نکند قطعا فساد ایجاد می‌کند لذا تنقیح این قوانین کمک بزرگی به بخش اجرایی است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث دیگری که وجود دارد این است که ۷۵ درصد این قوانین یا اصلاح و یا جایگزین شده‌اند بنابراین وجود آن‌ها نه تنها مشکل ما را حل نخواهد کرد بلکه موجب مشکلات بیشتر می‌شود.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات این طرح اعلام کرد: با توجه به اینکه از سال ۱۲۸۵ تا به امروز بیش از ۱۲ هزار قانون در این حوزه داریم و به نوعی تعدد و تکثر در قانون ایجاد شده بهتر است قوانین ناکارآمد و منسوخ شده حذف شوند و دشواری که در قوانین ایجاد شده را از بین ببریم.

علی بابایی کارنامی نیز در موافقت با کلیات این طرح، اعلام کرد: طبق اعلام همکاران ما در تنقیح قوانین مجلس و کارشناسان این حوزه ما در کشور قوانین مازاد و نصب شده زیاد داریم که مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از این قوانین مصوبه سال ۱۳۵۰ به قبل بوده که نسخ شده است، این قوانین کارآیی ندارد و اجرا هم نمی‌شود فقط می‌تواند دست مجریان را ببندد.

منصور علیمردانی به عنوان مخالف کلیات این طرح گفت: امروز برخی قوانین بلاتکلیف هستند و هنوز مشخص نیست متولی برخی قوانین چه نهاد و دستگاهی است از این رو حذف برخی قوانین موجود به معنای دامن زدن به این بلاتکلیفی است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قوانین تا زمانی که جایگزینی برای آنها نیامده، نباید حذف شود، عنوان کرد: نباید با حذف برخی قوانین موجود باعث افزایش سردرگمی دستگاه‌ها در اجرای سایر قوانین شد.

سید جمال موسوی نیز به مخالفت با کلیات این طرح پرداخت و افزود: لازم است به جای حذف قوانین به حل مشکل زیرساخت‌های حمل‌ونقل و به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بپردازیم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار کنترل ترافیک در مبادی و خروجی معابر شهرستان ماهنشان شد که شدت آن باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نیز به عنوان آخرین مخالف کلیات این طرح بیان داشت: بیان عبارت «حذف کل قانون» در متن این طرح درست نیست چرا که دچار سردرگمی خواهیم شد.

نماینده مردم ارومیه در ادامه با بیان اینکه برخی از این قوانین که قصد حذف آنها را داریم مشکلات بسیاری از مردم را برطرف می‌کند و نباید صرفا معطوف به زمان باشد، اظهار داشت: قانون قدرت عمل می‌دهد و این قدرت برای حل مشکل بوده و نباید باعث ایجاد مشکل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.