سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت برنج در ۹۰ درصد شالیزار‌های ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از برداشت برنج در ۹۰ درصد شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به برداشت برنج در ۲۲ هزار و ۵۲۱ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان ساری در سال زراعی امسال تاکنون، گفت: این شهرستان دارای ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار اراضی شالیزاری است و تاکنون ۹۰ درصد این مزارع برداشت شده است.

او با بیان اینکه ۹۸ درصد برداشت‌ها بصورت مکانیزه انجام شد، افزود: ۵۹۰ دستگاه کمباین مخصوص برنج در این شهرستان فعالیت دارند.

علوی گفت: پس از برداشت شالی به زمان نیاز است تا برنج تازه وارد بازار شود و این برنج در فصل برداشت ارزان‌ترین قیمت را دارد.

او با اشاره به اینکه کشاورزان علاوه بر فروش مستقیم محصول تولیدی با جمع آوری، بسته بندی و فروش کاه و کلش برنج نیز به صورت غیر مستقیم کسب درامد می‌کنند که منجر به کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد می‌شود، افزود: ۹۵ واحد شالیکوبی و ۶ واحد سورتینگ برنج در کنار کشاورزان این شهرستان در حال ارائه خدمات هستند.

علوی با تاکید بر اینکه مهمترین مزیت بکارگیری کمباین‌های مجهز به ساقه خردکن، جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش باقی مانده شالی در مزارع است، گفت: فرسایش خاک، کاهش قوت زمین (حاصل خیزی زمین)، پوشیده شدن روزنه خاک برای نفوذ آب و از بین رفتن حشرات خاک ساز از دیگر مضرات مهم اقتصادی ناشی از آتش سوزی کاه و کلش است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.