سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل آموزش و پرورش و دستگاه قضا برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

با برگزاری نشستی در یاسوج، فصل نوینی از تعامل آموزش و پرورش و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد، برای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی آغاز شد.

محمدجمالی در دیدار با سیدوحید موسویان دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه‌ و بویراحمد به بیان گزارشی از فعالیتهای آموزش وپرورش درآستانه بازگشایی مدارس پرداخت وگفت: آموزش وپرورش با داشتن بیش از 15 هزار فرهنگی و ۱۷۰ هزار دانش آموز گسترده ترین جامعه مخاطب را دارد که نیازمند تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه قضا جهت کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرائم است. 
 
وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار آموزشگاه در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: یکی از مشکلات وچالشهای آموزش وپرورش سرقت از مدارس است که انتظار می رود در این زمینه دستگاه قضا یاریگر ما باشد. 
 
جمالی از آمادگی آموزش وپرورش برای اجرای تفاهم نامه همکاری با دستگاه قضا در مدارس جهت آشنایی فرهنگیان و دانش آموزان با مسائل حقوقی خبر داد وگفت: نظام تعلیم وتربیت درکاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم نقش مهمی دارد؛ لذا هرچقدر فعالیت‌هایمان را در حوزه آموزش و پیشگیری افزایش دهیم، می‌توانیم به کاهش جرم در کشور کمک کنیم و این تفاهم‌نامه در همین راستا منعقد شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دستگاه قضایی برای فراهم آوردن امنیت و آسایش مردم و برقراری نظم وعدالت در جامعه شبانه روز تلاش می کند گفت: آموزش وپرورش نیز برای تربیت و آموزش انسانها رسالت سنگینی بر عهده دارد که نیازمند همراهی و تعامل همه دستگاهها به ویژه دستگاه قضایی است تا بتواند در پیشبرد اهداف متعالی تعلیم وتربیت نقش خویش را به خوبی ایفا کند و انسان تراز انقلاب اسلامی بر مبنای سند تحول بنیادین تربیت کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با ابراز خرسندی از این دیدارگفت: تنها راه توسعه و پیشرفت کشورتوجه به آموزش وپرورش است.
 
سید وحید موسویان، آموزش را یکی از بهترین شیوه های پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست و افزود: برنامه های آموزشی خوبی برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمینه مسائل حقوقی از قبیل قاضی مدرسه در دست اقدام داریم که تقویت خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه با آموزش، فرهنگ نیز تقویت و ارتقاء پیدا می کند اظهار کرد: آموزش در مقوله های مهم زندگی را باید از مدارس و دانشگاهها شروع کرد تا در رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه تجلی پیدا کند.
 
موسویان آشنایی با مقوله مهم قانون و قضا در مدارس را ضروری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تنها راه کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی در جامعه توجه به آموزش است؛ که آموزش وپرورش در این زمینه نقش تاثیر گذاری دارد.
 
وی با بیان اینکه در تربیت فرزندان و نسلهای آینده باید آشنایی به قانون را در ذهن و ضمیر آنها نهادینه کنیم، افزود: ثمره تربیت نسل قانون مدار، ورود نسل جامعه پذیر است که قانون را ناموس اجتماع می‌داند و به آن پایبند است.
 
موسویان تاکید کرد: دانش آموزی که وارد جامعه می‌شود اول باید رفتار خود را بتواند مهار کند که حق را پایمال نکند و خود را مقید به قانون و قانون‌گذاری بداند و اگر هم دید نزاعی هست، بتواند آن را حل کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به بازگشایی مدارس در اول مهرماه اشاره کرد و گفت: جهت تامین امنیت دانش آموزان در هنگام ورود وخروج از مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تدابیر لازم اندیشیده شده است.
 
موسویان بر ارتقا و اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه همکاری دستگاه قضا با آموزش وپرورش تاکید کرد و افزود: قضات جهت آشنایی دانش آموزان با مسائل حقوقی حضور در مدارس، حضور پیدا خواهند کرد.
 
وی، گفت: کارگروهی متشکل از دادستان مرکز استان، صدا وسیما و اداره کل آموزش وپرورش استان جهت تولید محتوای آموزشی و سیاست گذاری در این زمینه در راستای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل می شود.
 
موسویان افزود: دعوت از قضات و نخبگان جهت گفتگوی زنده در بستر سامانه شاد برای اطلاع رسانی به معلمان، خانواده ها و دانش آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید کار ساختاری و ریشه ای انجام گیرد، گفت: محور توسعه و فرهنگ آموزش است و برای منطقی کردن رفتارهای اجتماعی در جامعه و پرهیز از عصبیت،توهین ،تهدید و بالا بردن آستانه تحمل باید به مفهوم آموزش درسطح مدارس و دانشگاهها به شکل پایه ای پرداخته شود.
 
موسویان افزود: اقدامات آموزش وپرورش با رویکرد تربیتی و آموزشی نقش مهمی در اصلاح و سالم سازی جامعه دارد که در این زمینه برنامه های مشترکی طراحی و در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد. 
 
وی ارائه راهکارهای اصولی برای ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی در مدارس را نیز مورد تاکید قرار دادو گفت: همه دستگاهها مکلف به همکاری با آموزش وپرورش برای اجرای مطلوب برنامه های آموزشی و فرهنگی هستند.
 
در این دیدارصمیمی حجت الاسلام و المسلمین سجاد آذریتون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چرام نیز از تعامل و همکاری خوب دستگاه قضا با مجموعه آموزش وپرورش در چرام خبر داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.