سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل غرب آسیا:

صهیونیست‌ها به همه توافق‌ها پشت پا می‌زنند

فرخنده‌پور گفت: حمله موشکی اخیر انصارالله یمن  موجب استیصال صهیونیست‌ها و تزلزل اراده آنها شده است.

فرخنده پور کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره محور صلاح الدین  و اختلافات در این زمینه گفت: این محور باریکه‌ای ۱۴ کیلومتری در نوار غزه است که از گذرگاه ابو سالم تا دریای مدیترانه ادامه دارد. در سال ۲۰۰۵ صهیونیست‌ها هنگاه عقب نشینی از نوار غزه توافقنامه‌ای را با مصر امضا کردند. در آن زمان این گذرگاه تحت نظر تشکیلات خودگردان بود تا این که در سال ۲۰۰۷ حماس اداره این باریکه را بر عهده می‌گیرد و در همان زمان صهیونیست‌ها تسلط آن را به دست گرفتند.

وی ادامه داد: بهانه و ادعای نتایاهو این است که از این باریکه سلاح و سایر ملزومات جنگی به دست حماس می‌رسد. در شرایطی که مصر به صهیونیست‌ها گفته و بار‌ها به آن‌ها تاکید کرده است که پیرو توافق نامه‌ها باید از باریکه فیلادلفیا خارج شوند اما نتانیاهو برای حفظ وضعیت خود و ادامه جنگ و باقی نگهداشتن خود در قدرت با تلاش‌های مختلف سعی می‌کند که این باریکه را در اشغال خود نگهدارد  و از آن خارج نمی‌شود.

فرخنده پور درباره احتمال آتش بس در ادامه جنگ غزه گفت: با توجه به شرایط منطقه و پیروزی‌های اخیر در جبهه مقاومت احتمال آتش بس بسیار کم است. خصوصا حمله موشکی اخیر انصارالله یمن  موجب استیصال صهیونیست‌ها و تزلزل اراده آن‌ها شده و آنها در حال تجربه مشکلات زیادی هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در صدد هستند با صحبت‌های عجیب و با ترفند‌های سیاسی  در شرایطی که متحد اصلی صهیونیست‌ها هستند تسلیحات به آن‌ها ارسال کنند و آتش بسی مورد رضایت صهیونیست‌ها را  ایجاد کند. پیش بینی من آن است که صهیونیست‌ها باز هم به توافق رضایت نمی‌دهند و باز هم به مذاکرات و سایر توافق‌ها پشت پا می‌زنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.