سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم‌رمقی معاملات پیش فروش مسکن در بازار

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: با توجه به آنکه مشاوران املاک سهمی در اجرای قانون پیش فروش مسکن ندارند، میزان استقبال از این طرح کاهش یافته است.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه قوانین پیش فروش مسکن تغییر کرده است گفت: پیش‌فروش در معاملات مسکن سهمی نزدیک به صفر دارد و امروز شاهد از بین رفتن پیش فروش در ساخت و سازها هستیم. در حالی که پیش از این بسیاری از سازندگان با سرمایه خرد می‌توانستند ساخت و ساز کنند اما امروز وارد بازارهای موازی غیر مولد طلا، ارز و خودرو شده‌اند.

 وی با بیان اینکه  در تغییر قوانین مشاوران املاک از معاملات پیش فروش خارج شدند  گفت: امروز شاهد این نوع از معاملات در مناطقی مانند چیتگر هستیم که توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود. تعاونی‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند و از طریق ساز و کار دیگری در این بخش فعالیت می‌کنند و امروز هر تعاونی با تعریف اساسنامه‌ای می‌تواند سرمایه مردم را جذب کند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به شرط ورود مشاوران املاک به پیش‌فروش‌ها اظهار داشت: تنها افرادی از مشاوران املاک به این حوزه می‌توانند ورود کنند که از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند و شناسنامه فنی ساختمان وجود داشته باشد و روند پیچیده شده اما نتیجه این است که بازاری که توانسته بود بسیاری از خانوار را خانه‌دار کند امروز از بین  رفته‌است.

خبرنگار: محبوبه کباری

 

برچسب ها: مسکن ، تامین مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.