سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه و بارگیری سالانه ۱۳ تا ۱۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی

معاون بندری و اقتصادی بندر امام خمینی گفت: سالانه ۱۳ تا ۱۵ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری می‌شود که با استانداردسازی این ظرفیت افزایش می‌یابد.

داود چگنی معاون امور بندری واقتصادی بندر امام خمینی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه بندر امام خمینی مهم‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه تامین کالای اساسی در کشور است گفت: سالانه ۱۳ تا ۱۵ میلیون تن انواع کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی ادامه داد:  یکی از اقدامات سازمان بنادر بحث استاندارد سازی تکنولوژی تخلیه و بارگیری انبار است و بندر امام خمینی این قابلیت را داشت که برنامه ریزی روی آن انجام شود و ما چهار پروژه در حال ساخت داریم و یکی از پروژه‌ها ابتدای سال به بهره برداری رسید.

چگنی  با بیان اینکه  بر اساس ارزش‌های روز این پروژه پنج میلیارد سرمایه گذاری برای آن ارزش گذاری می‌شود و در نهایت تا خرداد سال آینده امیدواریم که به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف مدت سه الی ۴ روز تخلیه و بارگیری کشتی انجام می‌شود گفت:  عملیات تخلیه چند  روز به طول می‌انجامد  و با این ترمینال‌های مکانیزه سرعت بسیار بالا خواهد بود و بهره مندی خوب برای کشور به وجود خواهد آمد.

او اظهار کرد: کل قسمت طراحی و اجرای پروژه ایرانی است و برخی تجهیزات غلات از کشور‌های اروپایی تامین شده است، اما بیشتر ایرانی هستند. با افزایش سرعت تخلیه و بارگیری مجموع ظرفیت سیلو ۲۵۰ هزار تن می شود و در حال حاضر حدود پانصد و پنجاه هزار تن سیلو در حال انجام خدمات است. یک میلیون تن می تواند ظرفیت مناسبی باشد.

خبرنگار: محبوبه کباری

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.