سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

قیمت محصولات کشاورزی متعادل شود

 امام جمعه تبریز بر لزوم متعادل کردن قیمت محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان و فعالان بخش کشاورزی شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در دیدار شهرام شفیعی سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با وی بر نقش روستاییان در تامین امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: روستاییان سفره مردم را تامین می‌کنند و مهاجرت نکردن و ماندن آنها در روستا نقش زیادی در تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی بر ضرورت اشتغال نیروی بیکار و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: شیلات یکی از بخش‌هایی است که جوانان بسیاری می‌توانند در این بخش مشغول فعالیت شوند و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با اشاره به اهمیت شیلات در بخش کشاورزی بیان کرد: شیلات می‌تواند باعث اشتغالزایی شود و در سلامت مردم نیز نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: رغبت برای مصرف ماهی‌ها و آبزیان در آذربایجان شرقی کم است در حالی که محصولات شیلاتی از نظر پزشکی تایید شده هستند و اهمیت آنها در سلامت بر کسی پوشیده نیست بنابراین با تبلیغات ، آموزش و ترویج باید سرانه مصرف این محصولات را در استان افزایش داد.

وی به اهمیت استفاده از ارقام گندم با کیفیت در استان نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از این ارقام باعث خواهد شد استان مجبور نشود از استان‌های دیگر گندم وارد کند و به خودکفایی برسد.

امام جمعه تبریز گفت: بخش کشاورزی نیز باید مانند صنعت و معدن مورد توجه مسئولان قرار گیرد زیرا علاوه بر اینکه تامین کننده غذای مورد نیاز مردم است در رفع مشکل بیکاری نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: موفقیت به دست آمده در خرید تضمینی گندم در استان قابل تقدیر است و این روند باید در سال‌های آتی نیز ادامه یابد تا استان در این زمینه به خودکفایی برسد.

امسال در حدود ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که در دهه گذشته بی نظیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.