سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه: تاریخ و مکان دیدار اردوغان و اسد هنوز مشخص نشده است

دفتر ریاست جمهوری ترکیه تایید کرد که هنوز هیچ توافقی در مورد تاریخ و مکان دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه وجود ندارد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه با اشاره به شایعات منتشر شده از سوی رسانه‌ها در خصوص تاریخ و مکان دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه، رجب طیب اردوغان و بشار اسد تایید کرد که هنوز جزئیاتی در این خصوص وجود ندارد.

براساس گزارش المیادین، یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه به خبرگزاری روسی «نووستی» گفت: ما اخبار مختلفی را از رسانه‌ها می‌شنویم، اما تاکنون توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

این در حالی است که اظهاراتی در خصوص تحولات روابط ترکیه و سوریه دائما مطرح می‌شود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آر تی روسیه تاکید کرده بود که مسکو علاقه‌مند به عادی سازی روابط بین شرکای خود در دمشق و آنکارا است.

آنکارا از تلاش‌های روسیه برای میانجیگری در بازسازی روابط ترکیه و سوریه استقبال کرد و بر پایبندی طرف ترکیه به روابط مبتنی بر حسن نیت با سوریه تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه نیز از سویی دیگر تأیید کرد که آماده دیدار با همتای ترکیه‌ای خود است،  در صورتی که این دیدار به نفع کشورش باشد و  یکی از مهمترین اصولی که اسد بر آن تاکید کرد، عقب نشینی نظامیان ترکیه از خاک سوریه است.

در ابتدای ماه جاری، منابع سوری به المیادین گفتند که تاکنون هیچ تضمینی از سوی ترکیه در مورد احتمال آمادگی آنکارا برای گفتگو درباره خروج نیروهایش از شمال سوریه وجود نداشته است. این منابع به عدم وجود هر گونه نشانه‌ای مبنی بر برگزاری هر گونه نشستی در سطح وزیران یا ریاست جمهوری بین طرف‌های سوری و ترکیه به زودی نیز اشاره کردند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.