سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۳۲۲ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲۲ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی توسط بخش خصوصی در استان در حال ساخت است.

علیرضا دهمرده  در نشست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای دستیابی به افزایش تولید با همت پرورش دهندگان مرغ گوشتی از ابتدای امسال تاکنون در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان ۱۱میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: با این میزان جوجه ریزی بیش از ۲۰ هزار و ۵۲۱ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سال گذشته ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شده که با این میزان جوجه ریزی ۴۱ هزار تن گوشت مرغ از واحد‌های صنعتی و چهار هزار و ۵۰۰ تن از مرغداری‌ها بومی، در مجموع ۴۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم و با توجه به ظرفیت مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به کشور‌های همسایه نیز دست یابیم.

برچسب ها: مرغداری ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.