سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استان‌ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

ایجاد وحدت از سنت‌های پیامبر اسلام (ص) بوده‌ است

حجت‌الاسلام عرب انصاری گفت: وحدت از سنت‌های پیامبر اسلام، موردتأکید کتاب آسمانی قرآن و از مهم‌ترین موارد مورد توجه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی عرب انصاری، معاون استان‌ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه «سلام خبرنگار» درمورد ضرورت وجود هفته وحدت و انتخاب این عنوان توسط امام خمینی رحمت الله علیه بیان کرد: از ارکان فعالیت‌های پیامبر رحمت و وحدت‌بخش  صل الله علیه وآله والسلم، ایجاد وحدت بین انسان‌ها، مذاهب، فرقه‌ها، اقوام و ملل بوده است؛ به طوری‌که پیامبر گرامی اسلام (ص) همه مردم معاصر خود را به وحدت و محوریت توحید دعوت می‌کردند. 

حجت‌الاسلام عرب انصاری تصریح کرد: وحدت از سنت‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و موردتأکید کتاب آسمانی قرآن است و مسئله وحدت از مهم‌ترین موارد موردتوجه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب نیز، بوده است.

او گفت: در تاریخ میلاد نبی مکرم اسلام صل الله علیه وآله والسلم دو روایت داریم که یکی، روایت اهل سنت است و دوازدهم ربیع‌الاول را ولادت با سعادت حضرت محمّد مصطفی صل الله علیه وآله والسلم می‌دانند و روایت دیگر مربوط به شیعیان است که هفدهم ربیع‌الاول را میلاد سراسر نور پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه وآله والسلم می‌دانند و اولین گام را بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی رحمت الله علیه در همین رابطه برداشتند. یعنی دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند و این موضوع منشأ وحدت و اولین و موثرترین گام برای وحدت میان مذاهب اسلامی در کشور شد و خوشبختانه، تأثیر آن به وضوح در کشور مشهود است. 

معاون استان‌ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شب گذشته و امروز، شاهد برنامه‌ها و اجتماعات و شور و شعف و همبستگی خوبی برای میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم و هفته وحدت در مناطق اهل سنت کشور بوده‌ایم و هستیم و با توجه به این که قدم‌ها به سمت وحدت رفته است همزمان با اهل سنت نیز، شیعیان هم در هفته وحدت به جشن میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم می‌پردازند و برادران شیعی ما در اجتماعات بزرگ آمل حضور داشتند و علاوه بر این، در مساجد تهران و استان‌های مختلف این جشن برگزار شده است کما این‌که در هفدهم ربیع‌الاول این برنامه‌ها را در تهران و استان‌های دیگر داریم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عرب انصاری ادامه داد: وحدت یک پروژه صرفاً سیاسی نیست و استراتژیک و حرکت تمدن‌گرایانه است. زیرا در سایه وحدت می‌توانیم تمدن‌سازی کنیم و ان‌شاءالله، انقلاب اسلامی را به مقاصد و اهداف عالی برسانیم. 

معاون استان‌ها و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درمورد مهم‌ترین برنامه‌ها برای هفته وحدت افزود: اتفاق خوبی در دوره تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رخ داد که یکی از آنها، توجه و عنایت ویژه به مسئله هفته وحدت بود تا جایی که ابلاغیه‌ای داده شد تا ستاد هفته وحدت با حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی و گروه‌های مردمی و با حضور برادران شیعه و سنت و علماء و از طریق وبینار با استان‌های دیگر به برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته وحدت بپردازند و از شب گذشته این برنامه‌ها شروع شده‌اند و الان، عمده برنامه‌ها در استان‌های مرزی و مناطقی هستند که برادران اهل سنت حضور دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.