سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران افتتاح شد

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه، با حضور رئیس رسانه ملی افتتاح شد.

نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، سعید مقیسه رئیس ساترا، حمیدرضا نوابی دبیر نمایشگاه و سایر مسئولان، غرفه‌داران و اصحاب رسانه در مصلی امام خمینی (ره) افتتاح شد. 

سومین نمایشگاه رصتا از امروز و به مدت سه روز از ۲۶ تا ۲۹ شهریور با حضور بیش از ۱۲۰ سکوی صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز از ساترا، برخی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در قالب ۱۶۷ غرفه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست. 

به گفته مقیسه رئیس ساترا، امسال ۱۶۷ غرفه در نمایشگاه رصتا حضور دارند. در اختتامیه نمایشگاه رصتا جشنواره رصتا هم برگزار می‌شود و از غرفه‌هایی که رده‌بندی سنی، ایجاد سامانه گزارش تخلفات و ... لحاظ کرده باشند، تقدیر به عمل می‌آید. 

بعد از صحبت‌های مقیسه، نوبت به افتتاح رسمی نمایشگاه با حضور رئیس رسانه ملی رسید. در ادامه از غرفه‌هایی نظیر آستان قدس رضوی، غرفه سرزمین هوشمند پاد، غرفه همراه اول، غرفه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، غرفه اپلیکشن لنز، غرفه تلوبیون و ... بازدید به عمل آمد.

در جریان بازدید از غرفه تلوبیون یکی از غرفه‌داران ویژگی صفحه ساترا در تلوبیون را برشمارد و گفت: برای اینکه صفحه ساترا منطبق با چارچوب‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر باشد، یک مدل درآمدی برای آن تعریف کردیم. این مدل درآمدی مبتنی بر ترافیک است. بین ۸۰ درصد درآمد ناشی از مصرف ترافیکی محتوا به سکو می‌رسد و ۲۰ درصد آن برای تلوبیون است، که صرف زیر ساخت‌های نگهداری محتوا می‌شود. صفحه ساترا در تلوبیون را در چهار سطح در نظر گرفتیم. در سطح اول محتوای تهیه‌کنندگان بارگذاری می‌شود. در سطح دوم هر سکوی دارای مجوز می‌تواند محتوایش را را بارگذاری کند. سطح سوم بر اساس دسته‌بندی موضوعی مثل سود رسانه‌ای، سلامت و ... است. در سطح چهارم محتوا‌ها در مالکیت ساترا قرار دارد و هرکس می‌تواند از محتوا‌ها استفاده کند. در فاز اول هم با ۱۹ پلتفرم تفاهم‌نامه منعقد کردیم. 

جبلی خطاب به غرفه‌دار تلوبیون گفت: تلوبیون در عمل باعث بیشتر دیده شدن محتوا‌های سکو‌ها خواهد شد و ظرفیت بهتری را برای تعامل با تهیه‌کنندگان و سکو‌ها فراهم می‌کند. الان انتظار مردم از تلوبیون بیشتر از قبل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.