سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه پلیس فتا اصفهان به شهروندان در آستانه بازگشایی مدارس

در آستانه سال تحصیلی جدید شهروندان مراقب کلاهبرداری‌هایی که در بستر فضای مجازی تحت عنوان ثبت‌نام مدارس، فروش کتب درسی و غیره صورت می‌گیرد باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید، افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی از جمله لینک‌های جعلی ثبت‌نام مدارس، خرید کتب درسی و اقلام آموزشی با قیمت‌های پایین و یا حتی شناسایی و جذب دانش‌آموزان با استعداد اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

سید مصطفی مرتضوی افزود: برخی کاربران به علت بی‌توجهی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و لینک‌های فیشینگ که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

وی گفت: شهروندان هرگونه اخبار درخصوص ثبت‌نام مدارس و کتب درسی را از طریق رسانه‌های خبری معتبر و سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://medu.ir پیگیری کرده و به اخبار جعلی و بدون منبع موثق توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورتی ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس‏ www.fata.gov.ir بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.