سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات بیمه برق اعلام شد

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با اشاره به اینکه در صنعت بیمه، خسارت برق وجود دارد، گفت: منابع این بیمه در قبوض الکترونیکی برق قابل مشاهده است.

عبدالامیر یاقوتی گفت: برای مشترکین خانگی برق ماهانه ۳۰۰ تومان و برای مشترکین تجاری ماهانه ۳ هزار تومان سهم پرداخت بیمه خسارت است که در قبوض برق آنها لحاظ می‌شود. خسارات وارده توسط شرکت بیمه‌گر با شرایط و ضوابط مشخص و طبق قانون پرداخت می‌شود.

یاقوتی با توضیح اینکه شرکت بیمه مذکور باید در مناقصه برنده شده باشد، گفت: قوانین و مقررات پرداخت خسارات برق بسیار شبیه به قوانین گاز است.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با بیان اینکه خسارات وارده در حوزه برق حوادثی را در برمی گیرد که منجر به آتش‌سوزی، انفجار و یا مصدومیت ناشی از برق شود، ادامه داد: بنابراین اگر در ساختمان و واحد مسکونی یک مشترک آتش‌سوزی اتفاق افتاد که منشا آن تجهیزات برقی مانند اتصال سیم باشد، در قالب قرارداد بیمه قرار گرفته و خسارت پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اضافه کرد: اگر خسارت منشا بیرونی و شبکه داشته و در اثر قطع برق یا اتصالی شبکه منجر به آسیب دیدگی تجهیزات برقی شود و به لوازم الکترونیکی مشترکین یک منطقه خسارت عمده و عمومی وارد کند، شرکت توزیع نیروی برق آن منطقه طبق روال آن شرکت‌ها خسارت مربوطه را به مشترکین پرداخت می‌کنند.

یاقوتی در خصوص خساراتی که منشا آن در درون ملک است یادآور شد: در این موارد بیمه تنها در صورت بروز آتش‌سوزی و یا انفجار و یا مصدومیت و پس از دریافت تاییدیه آتش نشانی و انجام بررسی‌های لازم، به مشترکین خسارت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی لزوماً نباید در سطح گسترده‌ای باشد و حتی یک آتش‌سوزی کوچک که توسط مشترکین نیز مهار شود در صورتیکه در گزارش آتش‌نشانی منشا برقی آتش سوزی ذکر شده باشد قابل استناد و ارائه به شرکت بیمه و دریافت خسارت خواهد بود.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با بیان اینکه صنعت برق خدمتگزار مردم است تاکید کرد: همه ما در صنعت برق در تلاشیم تا آنجا که امکان‌پذیر باشد و قوانین به ما اجازه دهد به مشترکین کمک کرده و از بروز حادثه و خسارت به آنها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: حوادث و اتفاقات شبکه در سامانه ثبت و ضبط می‌شود و در صورت تماس و گزارش خسارت پس از تشکیل پرونده و بررسی، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع برق، بیمه مسئولیت مدنی دارند که در قالب آن نیز بیمه خسارات پرداخت می‌شود و در صورتی که مشترکین خسارت دیده با شرکت توزیع برق منطقه یا شهر خود به نتیجه نرسند، پرونده خسارت به سطح بالاتر که حوزه توانیر است ارجاع شده و مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یاقوتی با اشاره به اینکه ممکن است وسایل برقی به دلیل مستهلک شدن و پایین آمدن کیفیتشان بر اثر قطع و وصل برق دچار خسارت شوند، به مشترکین برق توصیه کرد که از محافظ برق برای تمامی وسایل الکترونیکی استفاده کنند.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در پایان گفت: مشترکین برق در صورت بروز خسارت، به سامانه بیمه مشترکین به آدرس bime.tavanir.org.ir مراجعه و ثبت خسارت کنند.

برچسب ها: صنعت برق ، بیمه برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.