سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۱۶۴ دانشجوی رشته فوریت های پزشکی در کردستان

سرپرست دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۶۴ دانشجوی رشته فوریت های پزشکی در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند که ۲۲ نفر آنان خانم هستند.

آرزو طاهر پور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سال ۱۳۸۵ اقدام به جذب دانشجویان کاردانی در این رشته کرد و از سال ۱۳۹۹ جذب دانشجو در این رشته تحصیلی صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به فعالیت سه هیات علمی با پایه فوریت های پزشکی در دانشگاه، افزود: فعالیت دانش آموختگان گروه فوریت های پزشکی در حوزه های اورژانس پیش بیمارستانی، پایگاه های جاده ای و شهری، مرکز ارتباطات ۱۱۵ و بیمارستان است.
 
سرپرست دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: دانشجویان این رشته می‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی ارشد رشته های پرستاری اورژانس، سلامت در بلایا و فوریت ها و پدافند غیرعامل به تحصیل بپردازند و در صورت فراخوان به عنوان هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب شوند.
 
طاهر پور به چشم انداز بزرگ حوزه فوریت های پزشکی اشاره کرد و افزود: اضافه شدن پایگاه اورژانس بانوان در استان و شهرستان ها گامی بزرگ و ارزشمند در مسیر حضور بانوان کشورمان در این عرصه و جذب فارغ التحصیلان خانم برای خدمت رسانی بهتر به مردم است.
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.