سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئوف:

رسانه باید قانون مداری را در جامعه فرهنگ سازی کند

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در دیدار با رییس کل دادگستری فارس گفت: همه ظرفیت‌های رسانه ملی برای توجه به قانون مداری در جامعه در خدمت دستگاه قضا است.

امیر رئوف در این نشست به جایگاه ممتاز دستگاه قضایی در جامعه اشاره کرد و گفت: در رسانه به خصوص صدا و سیما باید با تولید برنامه ها، احساس امنیت در جامعه را ارتقا داد و در برنامه‌ها محتوا با محوریت عدالت تولید شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس ادامه داد: توجه به قانون مداری در جامعه بیش از پیش باید فرهنگ سازی شود و برای تحقق آن همه ظرفیت‌های رسانه ملی در خدمت دستگاه قضا است.

رییس کل دادگستری فارس هم در این دیدار گفت: از گذشته تا امروز صدا و سیما مرکز فارس تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با دادگستری داشته و دارد که باید درموضوع آموزش حقوقی این تعامل افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به اثر گذاری آموزش‌ها توسط رسانه ملی اشاره کرد و گفت: سالانه ۸ هزار دادخواست اشتباه توسط افراد دادخواه تنظیم و به مراجع قضایی ارسال که باعث دردسر و اطاله دادرسی می‌شود که رسانه ملی می‌تواند با ورود به این حوزه و افزایش آموزش‌های حقوقی در کاهش این اشتباهات اثر گذار باشد.

او ادامه داد: ساخت برنامه‌های آموزشی با موضوع دادگا‌های صلح، پر رنگ‌تر کردن برنامه مجله قضایی و بهره گیری از رادیو فارس در انتشار پیام‌های حقوقی توسط قاضیان برجسته ویژه دنبال شود.

دادستان مرکز استان هم در این نشست گفت: صدا و سیمای مرکز فارس تاکنون اقدامات سازنده‌ای را در راستای تحقق عدالت با مجموعه دادگستری فارس داشته و این اقدامات سبب شد دادگستری در بسیاری از زمینه‌ها پیشرو باشد و به سمت پیشگیری حرکت کند.

بحرینی با بیان اینکه دادگستری فارس سه رویگرد اصلی را در دستور کار دارد، افزود: پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، صیانت از حقوق عامه و ارتقا امنیت و آسایش عمومی در جامعه به صورت جدی دنبال می‌شود.

دادستان مرکز استان با اعلام آمادگی هر گونه همکاری با صدا و سیمای مرکز فارس، گفت: در زمینه رضایت مندی عمومی و پیگیری مطالبات و پیگیری‌های مردمی در همه زمینه‌ها آمادگی وجود دارد که بتوان شایسته و بایسته با همکاری رسانه به آن بپردازیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.