سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به موزه بوانات رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اختصاص اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به موزه بوانات خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه موزه مردم شناسی بوانات یکی از پروژه‌های بزرگ در استان فارس است گفت: برای تکمیل این موزه ۳۰ میلیارد تومان نیاز است و چنانچه این اعتبار تخصیص یابد پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: موزه مردم شناسی بوانات با زیر بنای یک هزار و ۲۰۰ متر و در دو طبقه (زیر زمین و همکف) در حال ساخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه گفت: در حال حاضر تکمیل قسمت زیر زمین موزه همچنین تکمیل گالری صنایع دستی که در زیر زمین مجموعه قرار دارد و همچنین مسیر ورودی موقت برای دسترسی به زیر زمین این موزه با اعتبارات تخصیص یافته انجام می‌شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه قرار است در زیر زمین این موزه کادر اداری میراث فرهنگی شهرستان بوانات مستقر شوند افزود: هم اکنون این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز این پروژه هر چه سریع‌تر تامین شود.

گفتنی است شهرستان بوانات در شمال شرقی فارس واقع شده و آثار تاریخی مهم این شهرستان مسجدسوریان، پل سوریان، کاروان‌سرا وقلعه وهمچنین تل و تپه‌های مربوط به دوره ساسانی و بسیاری آثار تاریخی دیگر مربوط به ادوار مختلف تاریخ تا قرون متاخر اسلامی نشان‌دهنده جایگاه مناسب طبیعی و فرهنگی منطقه است.

این شهرستان دارای باغ‌های گردو و مرکبات فراوان است و همواره مورد توجه اهالی استان فارس و استان‌های اطراف است. چشمه‌های جوشان، قنات‌های پرآب و مزارع سرسبز تعادل خاصی به آب و هوای این شهر داده و زمینه‌ساز جاذبه‌های طبیعی‌وفرهنگی فراوان هم‌چون گردش‌گاه‌های بی‌نظیر شده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.