سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طی پنج ماه اول امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اجرا شده است.

کلیم اله وثوقی احداث و ساخت ۵۸ کیلومتر راه روستایی، بهسازی۱۵۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۴۱ کیلومتر اجرای روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی محور‌های مواصلاتی را از جمله پروژه‌های اجرا شده و یا در دست اجرا در این استان ذکر کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: همچنین در این مدت چهار کیلومتر روشنایی در جاده‌های استان دایر شده و ۳۵ کیلومتر هم در حال اجراست. ۱۰ نقطه پرتصادف در جاده‌های استان تعریف شده بود که سه نقطه به نتیجه رسیده و هفت نقطه در حال اجراست.
به گفته او، همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۲۶ هزار تن کالا. ۶۳۰ هزار مسافر در استان جابجا شده است.
وثوقی افزود: در این مدت تعداد سفر‌های انجام شده توسط ناوگان عمومی استان ۱۰۱ هزار سفر بوده و تعداد وسایط نقطه ورود و خروجی به استان از طریق تردد دروازه‌ای در ۶ دروازه استان چهار میلیون و ۸۰ هزار ورود و چهار میلیون و ۶۰ هزار خروج از استان ثبت شده است.
او تصریح کرد: در پایانه‌های مرزی استان میزان صادرات ۳۰۹ هزار تن کالا و میزان واردات ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کالا و ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۴۸۰ هزار تن اعلام شده است، تعداد مسافران جابجا شده مرزی ۴۹ هزار نفر بوده و در مجموع در پایانه مرزی در مجموع ۲۵ درصد افزایش حمل و نقل را شاهد بودیم.
مدیر کل راهداری استان بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی را از جمله اقدامات مهم راهداری ذکر کرد و گفت: از پنج هزار کیلومتر راه‌های روستایی استان سه هزار کیلومتر آسفالت و ۲ هزار کیلومتر شوسه و خاکی است و برای بهسازی و آسفالت تمام راه‌های استان برنامه ریزی شده است.
وثوقی افزود: طی سه سال اخیر ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان بهسازی شده و ۶۲۰ کیلومتر نیز روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی انجام شد.
به گفته او، در برخی راه‌های روستایی استان ۲۰ سال قبل آسفالت ۶ سانتیمتری ریخته شده و جاده عملا از بین رفته بود ولی با برنامه‌ریزی مناسب و تامین اعتبارات مورد نیاز در زمینه روکش آسفالت راه‌های روستایی استان تحولی اساسی ایجاد شد.
وثوقی همچنین افزود: برخی پروژه‌ها با قدمت پنج تا ۱۲ سال از جمله پروژه خلخال - هشتجین به سرچم نیمه‌تمام مانده بود که در قالب ۱۳ کیلومتر تحویل گرفته و اجرا شد که تاکنون هشت کیلومتر به سرانجام رسیده و پنج کیلومتر دیگر دردست پیمانکار است.
او گفت: محور ۳۰ کیلومتری گرمی - موران نیمه‌تمام مانده بود که هم ارتقا یافت و هم بهسازی شد و قطعه سه کیلومتر باقی مانده این مسیر را نیز به مناقصه خواهیم گذشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.