سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح پویش شهر آماده در منطقه ۱۴ اجرا شد

شهردار منطقه ۱۴ از اجرای طرح پویش شهر آماده با شعار «هر خانواده یک شهروند آموزش دیده» در راستای کاهش مخاطرات سوانح و افزایش تاب آوری شهری در این منطقه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، امیر شهرابی گفت: در این راستا و با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش همگانی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، طرح پویش شهر آماده با رویکرد پیشگیری و کاهش خطرپذیری و درقالب برگزاری کلاس‌های آموزشی اجرایی شده است.

شهرابی با بیان اینکه فرهنگ سازی در این حوزه و افزایش تعداد شهروندان آگاه می‌تواند روند دستیابی به شهر تاب آور و آماده را تسریع و تهسیل کند، ادامه داد: با این رویکرد برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا دوراه‌های آموزشی شهروندی با محوریت سرا‌های محلات، مساجد، مراکز آموزشی و ادارات و با نظارت تیم تخصصی هلال احمر، آتش نشانی، مدیریت بحران برگزار شود.

شهردار منطقه یاداور شد: داوطلبان در رده سنی کودک و بزرگسال با شرکت در این جلسات آموزشی می‌توانند ضمن آشنایی با مخاطرات بحران، از آموزش‌های ویژه امدادرسانی، کمک‌های اولیه ف اطفاء حریق، آشنایی و استفاده از خاموش کننده‌ها و درکل دانش و مهارت مواجه با شرایط بحرانی، چون زلزله را به صورت رایگان فرا گیرند.

وی ضمن اشاره به دوره تخصصی ویژه ۳۰۰مربی برای آموزش به شهروندان در طرح پویش شهر آماده، خاطرنشان کرد: علامندان برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌توانند به پایگاه مدیریت بحران منطقه و خانه‌های دوام سرا‌های محلات مراجعه همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت Iran.rcs.ir/Tdmmo.ir مراجعه کرده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.