سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوار کردن مسافر بدون بلیط چقدر جریمه دارد؟

سوار کردن مسافر بدون صدور بلیط در وسایل مسافربری بین شهری ۶۰ هزار تومان جریمه دارد.

 از اواخر تیرماه جریمه های رانندگی امسال افزایش یافت، تا هم نظم ترافیکی ارتقاء پیدا کند و هم از آمار جانباختگان و مصدومان حوادث ترافیکی کاسته شود.

در میان کد‌های جریمه در نظر گرفته شده برای تخلفات رانندگی، اما مواردی هم هست که در راستای افزایش نظم و امنیت انجام می‌شود. یکی از این موارد صدور بلیط برای مسافران ناوگان حمل و نقل بین شهری است و در صورتی که راننده‌ای بدون صادر شدن بلیط مسافری را سوار کند، به ازای هر نفری که بدون بلیط سوار کرده، مشمول جریمه خواهد شد.

در همین راستا نیز برای تخلف «سوار کردن مسافر بدون صدور بلیط در وسایل نقلیه مسافربری برای هر نفر» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۶۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است. در سایر شهر‌ها مبلغ در نظر گرفته شده برای جریمه این تخلف ۴۰ هزار تومان و در روستا‌ها نیز مبلغ آن ۲۰ هزار تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
تو ایران تحت همه شرایط حتی جنگ داخلی افغان ها حق اشتغال دارند ایرانی جماعت بره یه خاکی تو سر خودش بریزه چون پولدارها دنبال منفعت خودشونن و اهمیتی به اقتصاد و امنیت کشورشون نمیدن برای مثال یه نمونه اش ایرانمال هستش بجاش باید بگن افغانمال