سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲۳ تن محصول خرما در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۲۳ تن خرما در این استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی، اظهار داشت: خرما و تولیدات بخش کشاورزی می‌تواند اهمیت بسیاری مهمی در حوزه صادرات غیرنفتی و نقشی مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

وی افزود: یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع‌بخشی به درآمد‌های ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک‌محصولی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه همین مقوله توجه به صادرات غیرنفتی و به‌ویژه تولیدات بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بخش کشاورزی در اقتصاد کشور نقش بسیار مؤثری دارد، گفت: به دلیل اقلیم چهارفصل کشور به حوزه باغبانی ما برکت و تنوع مثال‌زدنی در جهان بخشیده به‌طوری‌که اشتغال گسترده، ارزش‌افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی وجه تمایز محصولات باغبانی ما است که در این میان خرما به‌عنوان یک نعمت و محصولی نام‌آشنا و دیرینه همواره موردتوجه ویژه در واقع قرار گرفته است.

شاهرخی، تصریح کرد: در ۲۵ شهریورماه به‌عنوان روز ملی خرما باید توجه ویژه‌ای به این محصول و رفع موانع توسعه این محصول استراتژیک داشته باشیم.

وی به سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان اشاره کرد و گفت: در سطح استان سطح زیر کشت باغات خرما ما ۸.۱ هکتار بارور است، همچنین میزان خرما در استان ۲۳ تن با عملکرد حدود ۱۳ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: در حال حاضر یکی از اقداماتی که دارد صورت می‌گیرد، موضوع کار‌های تحقیقاتی بر روی بحث خرما، به‌ویژه یک سری از ارقام صادراتی آن که توجیه اقتصادی بسیار بالایی را دارند است، به‌عنوان‌مثال خرمای «مجول» خیلی مورد استقبال کشور‌های عربی و خاورمیانه قرار گرفته و امیدواریم با اقداماتی که در برخی از مناطق استان که مستعد این محصول است، بتوانیم آن را در استان توسعه بدهیم، در حال حاضر برای اجرای شدن این طرح اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.