سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کاربران مجازی به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چمران ۱

کاربران در توییت‌هایی ضمن تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره چمران ۱، آن را نشانه‌ای بر خودباوری جوان ایرانی و رشد و پیشرفت علم در کشور دانستند.

ماهواره چمران۱ به وسیله ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ با موفقیت پرتاب شد. این ماهواره حدود ۶۰ کیلوگرم وزن دارد و مأموریت اصلی آن تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است. ماهوار‌ه‌بر قائم به وسیله متخصصان هوافضای سپاه ساخته شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی ضمن تبریک این موفقیت، آن را نشانه‌ای بر خودباوری جوان ایرانی و رشد و پیشرفت علم در کشور دانستند. کاربران همچنین از شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی و شهید حسن طهرانی‌مقدم یاد کردند که پیگیری‌ها و مجاهدت‌های آنها پایه‌گذار و شتاب‌دهنده به این پیشرفت‌ها بود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

 فاطیما فروتن:
حالا حالا‌ها برکات دولت شهید رئیسی عزیز بر کشور ادامه دارد. دست یافتن به موشک قاره‌پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر. با پرتاب موفق ماهواره چمران ۱ با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ در واقع ثابت شد سپاه پاسداران به طور رسمی به موشک‌های قاره پیمای با برد ۵هزارو۵۰۰ تا ۱۲هزارو۵۰۰ کیلومتر دست پیدا کرده است. 

 زهرا شاه‌پسندی:
ماهواره چمران۱ با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به فضا رفت؛ نمادی از خودکفایی ایران و اعتماد به دانش بومی. روزگاری وابسته به غرب بودیم، امروز خودمان سازنده‌ایم!

 فاطمه تارادخت:
افتخار آفرینی ایران و فرزندانش تمومی نداره روزی میشه افتخار آفرینی با پرچم اهل بیت در ورزش و روزی هم میشه پرتاب ماهواره چمران۱ و قرار گرفتنش در مدار ۵۵۰کیلومتری. 

 سید‌نسیم طاهری: 
می‌دونستید فقط ۱۲ تا کشور تو دنیا توانایی پرتاب ماهواره به فضا رو دارن؟! امروز هم ماهواره چمران ۱ با تلاش دانشمند‌ها و دانش بنیان‌ها با موفقیت پرتاب شد. کی بود می‌گفت ما یک کشور منزوی هستیم؟!

 کاربری با نام «رضا»:
برگی دیگر از افتخار‌آفرینی دانشمندانی که ماندند برای اعتلای نام و پرچم ایران. نترسیدند، جا نزدند، تلاش برای کشور خود را به فرار به کشور دیگر ترجیح دادن. به توهم تو خالی جهان سومی بودن پایان دادن. ما یک جهان اولی هستیم. 

 فاطمه جوان:
به کوری چشم همه دشمن‌هامون، ماهواره چمران۱ با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ پرتاب شد. ما به استقلال دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان خودمون افتخار می‌کنیم، شما شاهزاده دوست‌ها، به بیگانه‌ها و وابستگیتون به غربی‌ها. 

 امیر سعیدی:
پرواز موفقیت‌آمیز ماهواره چمران۱، قرار گرفتن در مدار و ارسال سیگنال نماد توجه به نیروی جوان و پتانسیل داخلی است که ایران را از وابستگی به غرب و مقایسه با دوران پهلوی متفاوت جلوه می‌دهد، شرکت‌های دانش بنیان پیشرو در پرتاب ماهواره

 محمد شلتوکی:
ماهواره چمران۱ که امروز پرتاب شد، گام نخست تحقیقاتی ایران برای دستیابی به فناوری کنترل وضعیت سامانه فضایی با استفاده از تراستر‌های گاز سرد است. در واقع قابلیت مانورمداری و تغییر شیب‌مداری (Inclination) به عنوان پیش‌نیاز تشکیل منظومه ماهواره‌ای قرار است با این ماهواره احصا شود. 

 امید پویانفر:
«قائم ۱۰۰» موتور ماهواره‌بری بود که ‎حسن طهرانی‌مقدم در تست آزمایشی اون به شهادت رسید. امروز ماهواره «چمران۱» با این موتور به فضا رفت. خون تو همچنان در رگ‌های ایران جاریست.

 حسن پهلوان:
ما می‌توانیم یعنی همین، اگه به نخبگان کشورمان بها بدیم میتونن چنین صحنه‌های غرور آفرینی خلق کنن واقعاً لذت بردم. ‎#ماهواره_چمران

 زهرا سلیمانی:
مردان سرزمین پارس علم در ثریا را نیز به دست آوردند…‌

 امیرحسین عظیمی (تلخیص):
ماهواره چمران ۱ و ماهواره بر قائم ۱۰۰ که امروز پرتاب شد، یک ماهواره سنجشی است تا شرایط و فضا را برای پرتاب‌های اصلی بعدی ایران محیا و خلأ‌ها را با ارسال داده‌ها برطرف کند، ماهواره‌بر‌های بلندپرتاب و اصلی کشور تا آخر سال از پایگاه فضایی چابهار و با حضور مردم و گردشگران تماشاچی که به پایگاه دعوت می‌شوند و نظارت‌گر هستند، به فضا می‌روند.

منبع: روزنامه جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.