سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته اول لیگ نخبگان آسیا،

میزبانی استقلال از ستارگان الغرافه در ورزشگاه شهرقدس/ نبرد ارتش سرخ با الاهلی عربستان

تیم پرسپولیس در حالی باید در نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم الاهلی عربستان در جده برود که از لحاظ امکانات و بازیکن قابل قیاس با این تیم عربستانی نیست.  

هفته اول  مسابقات لیگ نخبگان آسیا در حالی امشب شروع می‌شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانی از قطر و عربستان می‌روند. به نظر می‌رسد شاهد یک رقابت نابرابر بین سرخابی‌ها و حریفانشان در آسیا باشیم و تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لحاظ مالی و زیر ساختی قابل قیاس با رقبای خود نیستند و ورزشگاه اختصاصی ندارند و  آبی پوشان پایتخت باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف الغرافه قطر بروند.  

استقلال- الغرافه قطر/ دوشنبه ساعت ۲۱

تیم فوتبال استقلال در حالی امشب در لیگ نخبگان آسیا کار خود را شروع می‌کند که ۲ سال به علت عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از حضور در رقابت‌های آسیایی محروم بود. اکنون آبی پوشان پایتخت باید پذیرای تیم پرستاره الغرافه قطر در ورزشگاه شهدای شهر قدس باشند.  

آبی پوشان پایتخت  بعد از باخت برابر تیم استقلال خوزستان دچار مسائل حاشیه‌ای شدند و  حتی صحبت‌هایی مبنی بر تغییر و تحولات در کادر فنی مطرح شد، اما در نهایت جواد نکونام در سمتش ابقا شد و مدیران استقلال با حضور در تمرینات تیم خود حمایت خود را از کادر فنی اعلام کردند.  

شاگردان جواد نکونام می‌خواهند با حمایت تماشاگران خود ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم الغرافه قطر را کسب کنند تا گام نخست لیگ نخبگان آسیا را محکم بردارند، اما کار سختی مقابل تیم پرمهره الغرافه دارند. در آن طرف، تیم الغرافه قطر  در این فصل از رقابت‌های لیگ ستارگان قطر شرایط خوبی نداشته است.

نماینده قطر موفق شد در دیدار پلی‌آف با نتیجه یک بر صفر شباب الاهلی امارات را مغلوب کند و جواز حضور در لیگ نخبگان آسیا را کسب کند.

الغرافه در آخرین دیدار خود مقابل الشمال در خانه با تساوی یک بر یک متوقف شد و اکنون با ۵ امتیاز در رتبه ششم لیگ ستارگان قطر قرار دارد. این تیم در ۴ بازی ابتدایی لیگ ستارگان قطر فقط یک برد به دست آورده است.

البته تیم الغرافه قطر برای حضور موفق در لیگ نخبگان آسیا سرمایه گذاری عظیمی کرده و چند بازیکن مطرح از جمله خوسلو بازیکن سابق رئال مادرید را به خدمت گرفته است.  

تیم استقلال تا پیش از تقابل امشب خود در برابر الغرافه، ۲۸ مرتبه مقابل حریفانی از کشور قطر قرار گرفته که در ۱۲ مسابقه به پیروزی رسیده، ۱۱ مصاف با نتیجه تساوی همراه شده و البته ۵ بار هم شکست خورده است. در این ۲۸ بازی، استقلال ۴۸ گل زده و ۳۲ گل هم دریافت کرده است.

استقلالی‌ها امیدوار  بودند که بتوانند از هواداران پرشور خود در بازی با الغرافه در ورزشگاه آزادی بهره ببرند، اما آنها باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس از حریف قطری خود میزبانی کنند و  ظرفیت این ورزشگاه جوابگوی تعداد زیاد هواداران آبی پوشان را نمی‌دهد.

علاوه بر این ، ورزشگاه شهدای شهر قدس قبل از اولین میزبانی اش در مسابقات لیگ نخبگان آسیا حاشیه ساز شد و در زمان نشست خبری سرمربیان  استقلال و الغرافه قطر نشست خبری برق ورزشگاه قطع شد.گفته می‌شود آتش سوزی در این ورزشگاه رخ داده است و ۲ نفر نیز دچار برق گرفتگی و سوختگی شدند.

تیم‌های فوتبال استقلال و الغرافه، تاکنون ۲ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن یک برد سهم آبی پوشان و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. آبی پوشان هیچ وقت برابر تیم الغرافه قطر شکست نخوردند و این موضوع می‌تواند در روحیه آنها تاثیرگذار باشد و آنها   با انگیزه بالا وارد زمین مسابقه شوند.  

زمانی که نکونام  سرمربی فولاد بود ۲ بار برابر  الغرافه قطر قرار گرفته که صاحب یک برد و یک مساوی شده است. نکونام به خوبی می‌داند که نتیجه بازی امشب در سرنوشتش تاثیرگذار خواهد بود و به طور حتم تیمش را با تمام قوا به زمین مسابقه می‌فرستد تا  ۳ امتیاز بازی امشب را بگیرد.  

پرسپولیس - الاهلی امارات/ دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ 

تیم پرسپولیس در حالی باید در نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم الاهلی عربستان در جده برود که از لحاظ امکانات و بازیکن قابل قیاس با این تیم عربستانی نیست.  

سرخپوشان پایتخت که در ۷ سال گذشته لیگ قهرمانان آسیا ۲ بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته اند این بار در فرمت جدید این مسابقات می‌خواهند دوباره قدرت خود را به رخ حریفان آسیایی خود بکشند.

شاگردان گاریدو  به خوبی می‌دانند که کار سختی برابر الاهلی عربستان در جده دارند، اما آنها با غیرت و استعداد ایرانی می‌خواهند نشان بدهند که از ستاره‌های میلیون دلاری خود چیزی کم ندارند و حتی می‌توانند دست پر به کشور برگردند.  

در آن طرف، تیم الاهلی همانند سایر تیم‌های عربستانی سرمایه گذاری عظیمی برای حضور پرقدرت در آسیا کرده  و چند بازیکن شاخص اروپایی به خدمت گرفته است.  

ایوان تونی مهاجم ۲۸ ساله انگلیسی تیم برنتفورد  به تزاگی تیم الاهلی نیز به تازگی ایوان تونی مهاجم ۲۸ ساله انگلیسی تیم برنتفورد را با مبلغ ۵۰ میلیون یورو به خدمت گرفت. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.