سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعیت دام مولد کشور ۴۸ میلیون راس است

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: طبق آمارها جمعیت دام سبک زنده کشور نزدیک‌ به ۷۰ میلیون راس و جمعیت دام مولد کشور بین ۴۷ تا ۴۸ میلیون راس است.

 منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت دام زنده خبر داد و گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هرکیلو دام زنده سبک حدود ۲۷۰ هزار تومان و دام سنگین بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است.

 او نرخ هر کیلوگوشت قرمز منجمد را  ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار تومان در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ کنونی دام زنده، هرکیلو لاشه گوسفندی با نرخ حدود ۵۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان باید عرضه شود.

 پوریان ادامه داد: طبق آمارها جمعیت دام سبک زنده کشور نزدیک‌به ۷۰ میلیون راس و جمعیت دام مولد کشور بین ۴۷ تا ۴۸ میلیون راس است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه تامین گوشت از بازارهای مختلف علت اصلی مدیریت بازار محسوب می شود، افزود: با مدیریت خوب بازار شاهد افزایش قیمت چندانی در دام زنده و گوشت قرمز نبودیم و تقریبا بازار با ثبات روبه‌رو بوده است.

به گفته او، با توجه به حجم مناسب واردات گوشت و تولید داخل، بازار کاملا اشباع است به طوریکه هیچ گونه کمبودی در عرضه نداریم.

پوریان نیاز سالانه واردات گوشت کشور را ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزارتن  گوشت  منجمد و گرم تنظیم بازار وارد شده است. همچنین در ایام صفر ۳ هزارتن گوشت منجمد و روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم در بازار عرضه شد. براین اساس با اعمال مدیریت صحیح و جلوگیری از زیان دامداران باید اجازه صادرات در کنار واردات برای تنظیم بازار داده شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به آنکه کشور قابلیت صادرات دام در فصول مختلف را دارد. از این رو برای صادرات ۱۰۰ هزار راس دام باید برنامه ریزی کرد.

خبرنگار: آزادا محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.