سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سگ گردانی در اماکن عمومی ممنوع است

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین گفت: سگ گردانی تهدید بهداشت عمومی جامعه است و حضور آن در اماکن عمومی ممنوع است.

درویش حداد معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: هرچیزی که بهداشت عمومی جامعه را تهدید کند جرم بوده و ممنوعیت دارد، بنابراین امروز بر اساس گزارش مرکز بهداشت پدیده سگ گردانی را باید از مصادیق تهدیدات علیه بهداشت جسمانی و روانی جامعه برشمرد.

وی با بیان اینکه به همت دستگاه مسئول طرح آگاه سازی جامعه از عوارض همزیستی با سگ و مقابله با سگ گردانی آغاز شده است، گفت: متاسفانه خیلی از مردم نمی‌دانند که همزیستی با سگ و حضور سگ در اماکن عمومی و پارک‌ها تا چه اندازه می‌تواند در انتقال بیماری‌های نادر موثر باشد که متاسفانه امروز شاهد سگ‌های قلاده دار در بوستان‌ها هستیم.

معاون دادستان با بیان اینکه شهر و محیط شهری برای انسان ساخته شده است، تصریح کرد: بوستان و پارک‌ها جای استراحت خانواده و سالمندان و محلی برای بازی کودکان و جوانان بوده و زیبنده نیست که این فضا‌های بیت المال با میلیارد‌ها ریال اعتبار عمومی احداث شود، اما به دلیل سگ‌ها از دسترس خانواده و کودکان ساقط شود.

حداد ادامه داد: موضوعی که با فرهنگ و محیط زیست، شریعت و بهداشت و سلامت جامعه سنخیت ندارد، در شهر مذهبی و فرهنگی قزوین رو به گسترش است که با توجه به مخاطرات جدی پیش رو نباید اجازه دهیم سگ گردانی گسترش یابد.

وی همچنین اضافه کرد: مالکان حیوانات خانگی نیز موظفند که آنها را در حریم خصوصی خویش نگهداری کنند و در هنگام حمل آنها نیز از قفس‌ها و سبد‌های مخصوص حمل استفاده کنند.

معاون دادستان ادامه داد: قبلا پدیده سگ گردانی برای طبقات مرفه جامعه بود، اما امروز به دلیل تبلیغات منفی سوداگران و ضعف آگاهی برخی از شهروندان، این پدیده شوم اکنون به طبقات متوسط و ضعیف جامعه نیز کشیده شده و از آن به نوعی تفریح و سرگرمی و رفاه طلبی یاد می‌شود.

یکی از مصوبات این نشست تمرکز بر اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص عوارض همزیستی با سگ، عوارض سگ گردانی در خیابان‌ها، معابر عمومی و بوستان‌ها بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.