سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ایلام:

جلسات قرآنی در مساجد استان ایلام بیشتر شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جلسات قرآنی در مساجد استان ایلام بیشتر شود.

حجت‌الاسلام اله نور کریمی تبار د ر همایش تجلیل از فعالان قرآن عترت استان، و جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت اظهار کرد: قرآن به عنوان نور و کتاب هدایتگر و عاملی که انسان را از کور دلی نجات و به صراط مستقیم هدایت می‌کند و اگر مورد تمسک قرار گیرد نجات بخش انسان خواهد شد نعمتی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است.

وی بیان کرد: اگر انسان همنشین قرآن شد هر بار مطلبی از قرآن فرا می‌گیرد و کاستی‌های او کاهش پیدا می‌کند، در شرایط فعلی جامعه نیاز داریم که توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم هم خودمان و هم فرزندمان.

وی تصریح کرد: هر چقدر ما در تربیت فرزندان از تربیت اسلامی و آموزش قرآن کوتاهی کنیم فاصله آنها با قرآن و مسجد بیشتر می‌شود و آن‌هم در شرایطی است که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتیم و دشمن برای دین زدایی و عفت زدایی و غیرت زدایی از جامعه ماست.

وی افزود: نیاز است که یک رویکرد جدید به قرآن و عمل به قرآن داشته باشیم که نیاز ضروری جامعه ما است، جلسات قرآنی در مساجد بیشتر شود و مختص ماه رمضان نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جلسات تفسیر خانگی در سطح عالی در ایلام برگزار می‌شود و طبق آمار بیش از ۴۰۰ خانه افتخار این را پیدا کردند که به کلاس درس قرآن تبدیل شود و این برکت و نورانیت به همراه دارد و تلاش می‌شود و به ۱۰۰۰ مورد برسد.

وی اضافه کرد: نیاز به حمایت هم ادارات و نهاد‌ها است که پای کار باشند و کمک کنند که به خاطر مشکلات مالی این جلسات پربرکت تعطیل نشود و جایی که لازم است از مسئولیت‌های اجتماعی درصدی برای موسسات و برنامه‌های قرآنی راه اندازی شود.

برچسب ها: قرآن ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.