سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب ۱۱ مشاور املاک متخلف در زاهدان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پلمب ۱۱ بنگاه مشاور املاک مختلف در شهرک جهاد زاهدان خبر داد.

ابوالفضل مهدیار گفت: با توجه به اتمام فرصت داده شده در خصوص تجهیز و بروز رسانی مشاورین املاک جهت ثبت معاملات در سامانه خودنویس و لزوم ارتقاء دانش فنی و تجهیزات موجود مطابق قوانین نظام صنفی امشب در قالب طرح نظارت ویژه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان ١١ مشاور املاک متخلف جهت پلمب به اتحادیه مشاورین املاک معرفی شدند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس و محدود کردن سهم افزایش اجاره بها عنوان کرد: راه اندازی قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها در سالجاری اتفاق خوبی در حوزه مسکن بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر تمامی قرار داد‌ها اعم از خرید، فروش و رهن و اجاره بین موجر و مستاجر فقط از درگاه سامانه خود نویس امکان پذیر است. 

مهدیار افزود: عدم ثبت قرارداد در سامانه خود نویس و اخذ کد رهگیری در تمامی معاملات انجام شده به منزله فرار مالیاتی واحد صنفی تلقی شده و در صورتی که در هنگام بازرسی از مشاور املاک این مورد مشاهده شود علاوه بر جریمه سنگین منجر اعمال قانون بر واحد صنفی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تشدید گشت‌های مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در استان برای به حداقل رساندن تخلفات مشاوران املاک و ساماندهی آنها به طور ویژه در دست انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.