سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی: مدعیان آزادی در غرب تحمل تجمع و شعار دانشجویان را ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز شاهد آن هستیم که مدعیان آزادی، حتی تحمل تجمع و شعار دانشجویان در دانشگاه‌های غرب را ندارند و به‌سرعت، رؤسای آن دانشگاه‌ها را عزل می‌کنند.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از ایثارگران و مدافعان حرم در روز ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: آن چیزی که چنین جمعی را دور هم جمع می‌کند، نه‌تن‌ها یک حرکت سیاسی، بلکه فراتر از آن، یک حرکت دینی و اعتقادی است که تحلیل آن، یک روز در دفاع مقدس بود؛ یک روز در کار‌های جهادی و سازندگی و یک روز در انتخابات. یکی از جفا‌هایی که این سال‌ها به مفهوم ایثارگری شده است، این است که مدام گفته می‌شود ایثارگران فلان امتیازات را می‌گیرند درحالی‌که مفهوم ایثار، یعنی اعطا و بخشیدن چیزی. اتفاقاً تمایز چنین جمعی، این است که برای منافع شخصی خود، چشم داشتی ندارند.

وی افزود: وقتی هدف ما بزرگ باشد، دیگر آخرت خودمان را به‌خاطر دنیای دیگری، خراب نمی‌کنیم؛ این نیز یکی دیگر از تمایزات این حرکت است. به همین سبب نیاز است که الگوی خودمان را برای رسیدن به اهداف، شکل دهیم. الگوی اشتباه یک شخص یا جریان، نمی‌تواند الگوی ما باشد. یکی از بهترین الگو‌های کار جمعی، انقلاب اسلامی است. حضرت امام (ره) حزب نداشتند، اما تا جایی بین همهٔ اقشار مردم اثر گذاشته بودند که حتی در روستا‌های استان لرستان، مردم روستا مانند مردم تهران و سایر شهر‌های کشور، هر روز علیه رژیم پهلوی تظاهرات می‌کردند.

جلیلی گفت: یکی از علل موفقیّت‌های ما در دفاع مقدس، این بود که هر شخصی، نسبت خود را با این جبهه تعریف کرده بود. از آن پیرزن در پشت‌جبهه تا جوانان و نوجوانان در خط مقدم؛ تا جایی که وقتی یک بنّای مشهدی نقش خود را در این جبهه پیدا می‌کند، می‌شود فرمانده یک گردان یعنی شهید عبدالحسین برونسی. وقتی دانش‌آموز ما در دفاع مقدس توانست نقش خود را پیدا کند و در آن عرصه مؤثر باشد، پس بعد از نیز باید بتواند در عرصه‌های جدیدی همچون کشاورزی، اقتصاد، فرهنگ، هنر، صنعت و… نیز، نقش خود را در این جبهه پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده واقعاً باور دارم که یکی از عوامل موفقیّت همین دولت فعلی، علاوه بر اصلاح ایرادات وزارت‌خانه‌ها و…، این است که بستری را برای ایفای نقش همهٔ مردم فراهم کند. اگر می‌خواهیم چنین هدف بزرگی را دنبال کنیم، نمی‌شود یک نفر یا یک جمع، ولو بااخلاص، بنشینند و به‌جای بقیه تصمیم بگیرند یا برای دیگران نقش تعیین کنند! در این عرصه، هرکس باید باتوجه‌به استعداد و ظرفیت خود، نقش خود را ایفا کند.

جلیلی در ادامهٔ سخنان خود با تأکید بر ظرفیت‌های مغفول ماندهٔ مردم کشورمان، تأکید کرد: وقتی ما می‌بینیم یک عزیزی از اهلی آبادهٔ استان فارس در اربعین حسینی، پویش زمینه‌سازی حضور ۲۰۰ میلیون زائر در اربعین حسینی را با شعار «یک اربعین فرصت؛ هر زائر یک نقش پر شکوه» راه‌اندازی می‌کند، ما باید پشت سر او و این ایده حرکت کنیم. یعنی باید بتوان این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را حول یک هدف مشترک به ظهور رساند. در همین ۱۱ سال گذشته که بنده توفیق داشته‌ام در اکثر استان‌ها و بسیاری از شهرستان‌ها و روستا‌ها حضور پیدا کنم، استعداد‌ها و توانمندی‌هایی را دیده‌ام که در همین جلسات خودمان در تهران نیست. یکی از دغدغه‌ها و افسوس‌های من، این است که چرا این استعداد‌ها و افراد، فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کنند؟!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری حوادث سال ۱۴۰۱ در کشورمان و سیاست‌های دوگانهٔ غرب در قبال مسئلهٔ زنان، ادامه داد: امروز خیلی از حرکت‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، ناظر به نقاط قوّت ما و نقاط ضعف خودش است. در همین فتنه‌ای که با شعار «زن-زندگی-آزادی» مطرح شد، موضوع زن، زندگی و آزادی، جزو نقاط قوت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستند که اتفاقاً طرف مقابل در این موضوعات به بن‌بست رسیده است. امروز می‌بینیم همین‌هایی که ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، هزاران زن و کودک را در غزّه به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که مدعیان آزادی، حتی تحمل تجمع و شعار دانشجویان در دانشگاه‌های غرب را ندارند و به‌سرعت، رؤسای آن دانشگاه‌ها را عزل می‌کنند.
در ابتدای این دیدار، حاضران در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.