سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات نظامی آمریکا و چین در پکن دیدار کردند

در میانه تنش در روابط پکن و واشنگتن، دو تن از مقامات نظامی آن پیرامون برخی هماهنگی‌های دفاعی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات نظامی آمریکا و چین در پکن دیدار کرده و درباره موضوعات جاری مانند تایوان، جنگ روسیه و اوکراین و درگیری‌ها در دریای جنوبی چین گفتگو کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، «مایکل چیس» معاون دستیار وزیر دفاع در امور شرق آسیا ریاست هیئت آمریکایی را در این مذاکرات دوجانبه پیرامون هماهنگی سیاست‌های دفاعی بر عهده داشت. در حالی که گفتگو‌های دفاعی بین دو طرف آخرین بار زمستان سال گذشته برگزار شد، انتظار نمی‌رفت که مذاکرات امروز بتواند اختلافات طولانی مدت واشنگتن و پکن را حل کند. 

پیش از این، ارتباط بین ارتش دو کشور در سال ۲۰۲۱ بر سر مسائلی از قبیل حاکمیت تایوان، منشاء بیماری کووید و مسائل اقتصادی قطع شده بود. در حالی که ارتباطات بین دو طرف پس از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در شهر «سانفرانسیکو» و در ماه نوامبر سال گذشته میلادی از سر گرفته شد، مشخص نیست که آیا مذاکراتی از این دست بین دو کشور می‌تواند ادامه پیدا کند یا خیر.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: چین و آمریکا ، تایوان ، پکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.