سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه ثبت سفارش کتب همچنان فعال است

طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای برخی از رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش امسال کتابی چاپ نمی‌شود.

حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در توضیح این مطلب گفت: آموزش تعدادی از رشته‌ها به گونه‌ای است که نیازمند کتاب درسی نیست و سوءاستفاده‌هایی که از این شرایط می‌شود ناشی از ناگاهی برخی هنرجویان و خانواده‌هاست.

این در حالیست که علوی تبار، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه بسته هدایت تحصیلی تعدادی از دانش آموزان هنوز قطعی نشده یا هنوز تصمیم قطعی برای ثبت‌نام نگرفته‌اند گفت: دانش‌آموزان هر زمان که در مدارس ثبت‌نام کنند بنا به اقتضائات زمانی، سامانه ثبت سفارش کتاب را باز خواهیم کرد تا در بازه زمانی، سفارش کتاب درسی خود را انجام دهند که کتاب‌های خود را با تاخیر چند روزه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان کمترین میزان ثبت سفارش کتاب درسی را دارد افزود: استان خراسان رضوی و قم دیگر استان‌ها باکمترین ثبت سفارش هستند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های درسی در بازار آزاد چاپ می‌شوند ادامه داد: حدود ۱.۵ میلیون تومان هزینه آن است و استاندارد‌های لازم را هم ندارند، در کتاب کپی، بارکد به هیچ وجه توسط دستگاه بارکد خوان قابل اسکن نیست، اما در کتاب‌های اصلی بارکد خوانده و پاسخ قابل مشاهده است.

دانش‌آموزانی که اطلاعات آنان در سامانه یکپارچه دانش‌آموزی نیست امکان خرید کتاب درسی را ندارند و این امر باعث شده توزیع کتاب‌ها در برخی استان‌ها با مشکل روبرو شود.

آموزش و پرورش اعلام کرده کتاب به اندازه کافی چاپ شده و نیاز به خرید کتاب از بازار آزاد نیست.

توزیع کتاب‌های درسی تا پایان شهریورماه در مدارس ادامه دارد و طبق اعلام آموزش و پرورش دانش آموزانی که در شهریورماه موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود نشدند این امکان برای آنها در مهرماه وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.