سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۳۲ هزار دانش آموز افاغنه در مدارس کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امسال ۳۲ هزار دانش آموز اتباع در استان کرمان به مدرسه می روند.

 رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در نشست مطبوعاتی گفت: ۴۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در مدارس کرمان تدریس خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه از همکارانِ آموزش وپرورشی محسوب می‌شوند، افزود:از خرداد سال ۱۴۰۳ به طور مرتب مباحث مربوط به آموزش و پرورش استان را پیگیری کردیم تا مهر ماه خوب و پرشور برای دانش آموزان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه مهر دو موضوع مهم را در بر میگیرد، اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی و شاداب سازی فضا‌های آموزشی از اسیاسی‌ترین اصل برای این پروژه محسوب می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: قریب به ۶ هزار مدرسه در استان داریم که تعداد زیادی از اینها مدارس، عشایری هستند و ۱۷ آموزش و پرورش در مناطق عشایری فعال است و با توافق نامه و تفاهمنامه‌ای که بین ادارات کل آموزش و پرورش با وزارت خانه بسته شد درخصوص ساعات تدریس و تامین نیروی انسانی انجام شد و در مدت ۳ سال قبل، قریب به ۸ هزار معلم صرفا از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شده اند.

وی با بیان اینکه امسال ۹۹۷ نفر همکار آموزش ابتدایی جذب شده اند، بیان کرد: برای مهر امسال کمبود نیرو نداریم و ۳ هزار معلم جذب و بیش از ۲۵۰۰ بازنشسته داریم و برای سال تحصیلی امسال، درصورتی که نیرو‌های بازنشسته که درصدد ادامه فعالیت باشند نیز با یک ماه حقوق بیشتر می‌توانند بصورت حق التدریسی فعالیت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه برای مهر امسال ثبت نام داشن آموزان اتباع با کد یکتا انجام می‌شود، گفت:قریب به ۹۴ درصد نیرو‌های انسانی، برای سال تحصیلی جدید ابلاغ دریافت کرده اند و ۶۹ مدرسه امسال با همکاری نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه برای اول مهر ماه نوسازی شده اند واز نظر ساخت مدارس، آموزش و پرورش کرمان رتبه پنجم در کشور را کسب کرده است.

 

رضایی افزود: در سه سال اخیر ۵۰۲ مدرسه نیمه تمام تکمیل و آماده شده است و خوشبختانه فضا‌های آموزشی ما جایگاه خوبی در کشور دارند کما اینکه مدرسه ۱۳ دی، به یاد شهدای دانش آموز تروریستی افتتاح و در سالن تصاویر ۲۷ دانش آموز و ۲ معلم شهید حادثه نصب شده است.

 وی با بیان اینکه اول مهر در مدرسه شاهد همزمان با نواختن زنگ مهر برای اولین بار رونمایی از کتاب شهید ایرانمنش تنها مدیرکل شهید آموزش و پرورش، انجام می‌شود، افزود: همراهی فرزندان شهید در اول مهر از دیگر کار‌های اولویت دار آموزش و پرورش است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر زنگ نماز در مدارس، گفت: چند روز پیش برای سنجش آمادگی مدارس برای سال تحصیلی جدید، هزار مدرسه همزمان باهم توسط ۴۵۰ اکیپ بازرسی شد کما اینکه قریب به ۷۵۰ هزار دانش آموز امسال در مدارس ادامه تحصیل می‌دهند و ۴۵ هزار معلم برای سال تحصیلی در فرایند نقل و انتقالات شرکت کرده اند.

 

وی گفت: با کمک استانداری در سال گذشته قریب به  ۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند و پارسال ۳۲ هزار دانش آموز اتباع در مدارس داشته ایم و امسال هم همین تعداد ادامه تحصیل می‌دهند.

برچسب ها: مدرسه ، اتباع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.