سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی از شهروند زاهدانی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی احدی از شهروندان زاهدانی خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دنبال مراجعه یک نفر از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر دسترسی غیرمجاز شخصی ناشناس به حساب کاربری اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی و در ادامه آن تهدید به انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته متهم پس از دسترسی غیرمجاز به اکانت کاربری تصاویر شخصی شاکی را استخراج و قصد اخاذی با تهدید به انتشار آن‌ها را در فضای مجازی داشته است.

سرهنگ کیخا عنوان داشت: با اقدامات تخصصی، فنی و به موقع، کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی متهم شدند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی قضایی به این پلیس احضار گردید. در ابتدا متهم منکر هر گونه ارتباط و یا دسترسی به حساب کاربری شاکی گردید ولی پس از مواجه با مستندات و شواهد این پلیس، لب به اعتراف گشود و عنوان داشت قصدش از این کار، تحت فشار گذاشتن و اخاذی مالی از شاکی بود که در نهایت متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام محترم قضایی گردید.

این مقام انتظامی افزود: سواد رسانه‌ای سایبری گاهی اوقات با مدرک دانشگاهی ارتباطی ندارند و عموم مردم می‌بایست سعی کنند سطح سواد سایبری خود را جهت ناکام گذاشتن مجرمان سایبری افزایش دهند، زیرا مشکلات فضای سایبر فقط دیگران را تهدید نمی‌کند و فقط در برخی موارد یک غفلت کوچک ممکن است تمامی داشته‌های مالی، اخلاقی، خانوادگی و حتی آبروی افراد را بر باد دهد.

این مقام مسئول از عموم مردم خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.