سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ هزار دوز واکسن پنوموکوک در لرستان توزیع شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن در این استان توزیع شده است.

مریم کوشکی در سخنانی، اظهار داشت: از مردادماه سال جاری، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن «پنوموکوک» در مراکز و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان توزیع شده است.

وی افزود: برنامه واکسیناسیون «پنوموکوک» در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور از سن دوماهگی کودکان در حال اجرا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه «پنومونی پنوموکوک» یکی از شایع‌ترین علل عفونت‌های تنفسی و مرگ‌ومیر کودکان کمتر از پنج سال در جهان است، گفت: باکتری «پنوموک» مهم‌ترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب شده و موجب بیماری‌هایی مانند مننژیت، سینوزیت، پریکاردیت، اوتیت و… می‌شود.

وی افزود: همچنین بیماری «پنوموکوک» می‌تواند سبب عوارضی مانند ناشنوایی، فلج دائمی و آسیب‌های مغزی و در موارد شدید سبب مرگ شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه واکسیناسیون «پنوموک» بار جهانی این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: با واکسیناسیون کودکان، میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه‌شدن با بیماری کاسته می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.