سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار لوازم‌التحریر لرستان به‌وقت گرانی!

تنها چند روز تا آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان باقی‌مانده اما بازار لوازم‌التحریر لرستان به‌وقت گرانی قرار گرفته و این موضوع نگرانی و دغدغه خانواده‌ها را در پی داشته است.

زنگ خرید مدرسه در لرستان به صدا درآمده است، در آستانه سال تحصیلی جدید و مهرماه، دانش‌آموزان لرستانی به همراه خانواده‌هایشان راهی مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر شده‌اند تا لوازم موردنیاز خود را خریداری کنند، از لوازم‌التحریر گرفته تا کیف و کفش و لباس مدرسه.

با چرخی که در بازار خرم‌آباد می‌زنیم و بررسی‌های میدانی که انجام می‌دهیم، مردم از کیفیت محصولات و لوازم‌التحریر عرضه شده در بازار راضی، اما از قیمت بالای آنها ناراضی هستند، قیمت لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار عرضه شده در بازار شهر خرم‌آباد نجومی شده تا دانش‌آموزان مجبور شوند که مهر «گرانی» را آغاز کنند.

با همه این اوصاف، برپایی نمایشگاه‌ها و برخی از فروشگاه‌های دولتی، فرصت مناسبی است تا خانواده‌ها اقلام موردنیاز دانش‌آموزانشان را با قیمت به‌صرفه‌تر و ارزان‌تری نسبت به مغازه‌ها در آنجا خریداری کنند.

قیمت‌ها خیلی بالا است

یک شهروند خرم‌آبادی دراین‌رابطه، اظهار داشت: تنوع لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در بازار بسیار بالا است، باتوجه‌به کیفیت محصولات قیمت‌ها نیز متفاوت است.

وی عنوان کرد: به‌صورت کلی نوشت‌افزارهای خارجی در مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوکس قیمت بالایی دارد، به طور مثال دفترها و کلاسورهایی با جلدهای سخت یا مدادرنگی با برندهای خارجی قیمت‌های بسیار بالایی دارد که خرید آنها از توان خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌هایی با چند دانش‌آموز خارج است.

این شهروند خرم‌آبادی، ادامه داد: خوشبختانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محلات مختلف قفسه‌هایی ویژه فروش نوشت‌افزار در آستانه ماه مهر دایر شده است.

وی گفت: در این فروشگاه‌ها تنوع محصولات بالا است و قیمت‌ها نیز باصرفه‌تر و در حد متوسط است.

از قیمت نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها راضی بودم

این شهروند خرم‌آبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آنچه ما مشاهده کردیم کیفیت نوشت‌افزار و برند آنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای متناسب است، افزود: خانواده‌ها می‌توانند خرید به‌صرفه‌تری در فروشگاه‌ها داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر دولت با برپایی نمایشگاه‌های ویژه آغاز سال تحصیلی کار را برای خانواده‌ها آسان‌تر کرده است، گفت: در نمایشگاه‌ها همه محصولات موردنیاز دانش‌آموز از کیف گرفته تا دفتر، کلاسور، جامدادی و سایر نوشت‌افزارهای موردنیاز در یک جا جمع شده است.

این شهروند خرم‌آبادی، تصریح کرد: کیفیت محصولات ارائه شده در نمایشگاه‌ها مناسب است و قیمت‌ها نیز بسیار به‌صرفه و اقتصادی است.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که چند دانش‌آموز دارند، می‌توانند خرید راحتی در نمایشگاه‌ها داشته باشند، تنوع محصولات در نمایشگاه‌ها نیز بالا است و تخفیف‌های ویژه نمایشگاه هم در غرفه‌های مختلف ارائه می‌شود.

این شهروند خرم‌آبادی، یادآور شد: برای حمایت از محصولات داخلی و خرید آسان و به‌صرفه به مردم پیشنهاد می‌کنم از نمایشگاه‌های نوشت‌افزار ویژه ماه مهر و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید خود را انجام دهند.

عرضه محصولات خارجی و گران در مغازه‌ها

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی، اظهار داشت: دیروز به همراه همسرم و دخترم برای خرید لوازم‌التحریر به مغازه‌های نوشت‌افزار مراجعه کردیم که متأسفانه قیمت‌ها در این مغازه‌ها بسیار بالابود و برای خرید سال تحصیلی دخترم باید هزینه بسیاری می‌کردیم

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه محصولات این مغازه‌ها خارجی و به‌نوعی وارداتی هستند، کیفیت بالایی دارند، اما متأسفانه قیمت آنها هم بسیار بالا است که ما از خرید این محصولات منصرف شدیم

این شهروند خرم‌آبادی، ادامه داد: امروز که به نمایشگاه نوشت‌افزار آمده‌ایم، خوشبختانه برعکس آنچه که تصور می‌کردم محصولات نمایشگاه باکیفیت و با قیمت مناسب است و تصمیم گرفتیم که خرید سال تحصیلی دخترم را در این نمایشگاه انجام دهیم.

نظارت‌ها باید بیشتر شود

وی ادامه داد: غرفه‌ها در نمایشگاه متعدد است و بچه‌ها می‌توانند خودشان از بین لوازم‌التحریر بنا به علاقه خود انتخاب کنند.

یک شهروند دیگر خرم‌آبادی با بیان اینکه باید نظارت‌ها نسبت به مغازه‌های نوشت‌افزار افزایش یابد، اظهار داشت: تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌ها بازار و نمایشگاه واضح است.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید جلوی گران‌فروشی لوازم‌التحریر را بگیرند تا مردم با آرامش خاطر سال تحصیلی فرزندانشان را آغاز کنند.

به گفته بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، در آستانه بازگشایی مدارس، نمایشگاه نوشت‌افزار در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی خرم‌آباد در میدان دانشجو دایر است.

وی افزود: این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ آماده بازدید علاقه‌مندان است

منبع :مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.