سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۶۰ درصدی عابران پیاده در تصادفات فوتی لرستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: ۶۰ درصد تصادفات فوتی درون شهری استان مربوط به عابران پیاده و سالمندان است.

کریم فاخری با اشاره به سهم ۶۰ درصدی عابران پیاده در تصادفات فوتی لرستان گفت: بیشتر این افراد عابران پیاده سالمند بودند که نبود پل‌های عبور یکی از دلایل اصلی این تصادفات است.

او با بیان اینکه سال گذشته بیشترین تصادفات درون شهری استان در مهرماه ثبت شده است، افزود: ۸۱ درصد تصادفات استان مربوط به خودرو‌های سواری و وانت بار است.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان، ۳۱ درصد تصادفات در استان به علت توجه نکردن رانندگان به جلو و مابقی به علت استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی است.

سرهنگ فاخری همچنین افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی در آستانه بازگشایی مدارس در حاشیه راه‌ها و معابر حضور خواهند یافت که انتظار می‌رود آموزش و پرورش و شهرداری‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

او با اشاره به راه اندازی پلیس مدرسه در سال تحصیلی جدید گفت: پلیس مدرسه از بین دانش آموزان معتمد مدارس انتخاب می‌شود که با آگاهی‌های لازم برای امنیت ترافیک سایر دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

سرهنگ فاخری همچنین بر لزوم ساماندهی هرچه سریعتر سرویس‌های مدارس تأکید کرد و افزود: شرکت‌های طرف قرارداد باید با هماهنگی سازمان حمل و نقل شهرداری مشخص و در این راستا خودرو‌های استاندارد، رانندگان دارای صلاحیت‌های فردی و تجربی برای تأمین امنیت و آسایش دانش آموزان انتخاب شود.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در صورتی که سرویس‌های مدارس بیش از ظرفیت خودرو سرنشین داشته باشند بدون هر گونه اغماضی با آنها برخورد می‌شود.

سرهنگ فاخری همچنین بر لزوم ایمن سازی معابر مقابل مدارس تأکید کرد و افزود: شهرداری‌ها باید با ایجاد حایل و نرده مقابل مدارس مانع ورود دانش آموزان به سواره رو شوند و خط کشی و نصب سرعت گیر‌ها نیز به زودی انجام شود.

او توصیه کرد: اولیای دانش آموزان نیز پیمودن عرض راه را با اصول صحیح به فرزندان آموزش دهند و سرویس‌های مدارس آنها را در منزل و از سمت راست پیاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.