سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ایلام:

ششمین مرحله سرشماری عمومی کشاورزی ایلام ۱۲ آبان شروع می‌شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی و قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ایلام گفت: ۱۲ آبان ماه سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ به مدت ۳۰ روز در این استان همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

زهره السادات حائری با بیان اینکه آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده، اظهار کرد: این سرشماری، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با کلیه بهره برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی مانند تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماریی‌ها و تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی یا شهر) را جمله اهداف این سرشماری ذکر کرد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان ایلام افزود: در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغات، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین‌ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره برداران استخراج و ثبت می‌شود.

به گفته حائری گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام شامل تعداد، ترکیب و جنس گاو، گوسفند، بز، گاومیش و شتر، پرورش طیور به روش سنتی، کشت گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی سرد و گرم آبی و میگو، پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم از دیگر برنامه‌های سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ خواهد بود.

برچسب ها: کشاورزی ، سرشماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.