سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام:

مدیریت تعداد ناوگان اتوبوسی ایلام و میزان تقاضای سفر در دستور کار است

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوسی استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: تلاش شده که با استفاده از ظرفیت ناوگان شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی، مشکل کمبود ناوگان اتوبوسی استان مرتفع شود.

سیدزاهدین چشمه خاور در نشست هماهنگی و بررسی مشکلات حمل و نقل استان اظهار کرد: همواره در روز‌های پایانی تابستان و تعطیلات و آغاز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تقاضای سفر در استان از طریق ناوگان اتوبوسی به تهران افزایش می‌یابد.

وی افزود: از طرفی تعداد زیادی از زوار و مسافران در این روزها، از کشور عراق برمی‌گردند که متقاضی سفر به تهران از طریق ناوگان اتوبوسی هستند و همین امر نیز موجب ایجاد مشکلاتی در موزه حمل و نقل مسافر در استان می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ابراز کرد: سال گذشته ۲۴ دستگاه اتوبوس در استان در راستای ارائه خدمات به مسافران وجود داشت که از این تعداد هشت دستگاه اتوبوس به بهانه‌های مختلف و فرسودگی توسط مالکان فروخته شده و هم اکنون ۱۶ دستگاه در شهر ایلام به عنوان ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر‌های بین شهری وجود دارد که این تعداد جوابگوی حجم تردد مسافران در این ایام نیست.

چشمه خاور با بیان اینکه روز گذشته ۲۴ هزار و ۸۴۸ نفر از مرز مهران تردد (ورود و خروج) ثبت شده است، گفت: از این تعداد ورود تبعه غیرایرانی از طریق مرز مهران به کشور بیش از ۲ هزار نفر؛ و ورود تبعه ایرانی از همین مرز به کشور ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است که همین امر نیز میزان تقاضا برای حمل و نقل عمومی و استفاده از ناوگان اتوبوسی در استان را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ناوگان اتوبوسی استان پاسخگوی این حجم از مسافر نیست، بیان کرد: نیاز استان برای پاسخگویی به حمل و نقل مسافر در استان حداقل ۱۲ دستگاه اتوبوس است که تلاش می‌شود که میزان تقاضای استان برای سفر به تهران و تعداد اتوبوس مدیریت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه میزان تقاضا برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور بیش از تعداد ناوگان اتوبوسی در کشور است، گفت: تلاش شده است که از ناوگان اتوبوسی مهران و ناوگان کشوری و ظرفیت دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف برای جابجایی مسافر در مرکز استان استفاده شود و از ون و میدل باس برای تردد مسافران در مرز مهران استفاده شود که برای این امر هم فراخوان لازم داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.