سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور امضای الکترونیک برای بیش از ۵۰ درصد از اعضای نظام پزشکی

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی گفت: تا کنون امضای الکترونیک بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی کشور­ ثبت و صادر شده است.

دکتر مباشرت جنت در مصاحبه اختصاصی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ افزود: این امضا‌های الکترونیک باید در زیرساخت‌ها و سامانه‌های مختلف حوزه سلامت قابل استفاده باشد.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکی که در حال نسخه نویسی است باید بتواند این امضای دیجیتال که روی کارت هوشمندش قرار گرفته است را در سامانه سلامت مورد استفاده قرار دهد که به جهت پیچیدگی و تنوع زیاد سامانه‌های حوزه سلامت الکترونیک در حال حاضر ممکن نیست.

وی افزود: سامانه‌های بیمه پایه، شرکت‌های خصوصی، مجموعه‌های دانش بنیان، سامانه‌های آزمایشگاهی، تصویربرداری و سامانه‌های مختلفی در حوزه سلامت الکترونیک فعالیت می‌کنند.

وی گفت: سازمان نظام پزشکی از سال ۱۴۰۰ مکلف به ارائه امضای دیجیتال اعضای سازمان نظام پزشکی و احراز هویت اعضای این سازمان در سامانه‌های مختلف حوزه سلامت الکترونیک شد.

مباشرت جنت اظهار کرد: ابتدا سازمان نظام پزشکی با استفاده از سرویس‌های احراز هویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های بیمه گر پایه اقدام کرد.

وی ادامه داد: در گام اول امضای دیجیتال مبتنی بر زیرساخت عمومی کشور بروی کارت‌های هوشمند برای اعضاء سازمان نظام پزشکی صادر شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با حضور مسئولین کشور و کمیسیون بهداشت و درمان از این سامانه رونمایی شد و بعد از این مرحله برای تکامل امضای دیچیتال پزشکی، راهکار‌هایی برای سهولت استفاده اعضا از این سامانه مد نظر قرار گرفت.

مباشرت جنت گفت: حالا علاوه برای اینکه امضای دیجیتال بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی بروی کارت‌های هوشمند ایشان صادر شده، زیرساخت این امضا بروی گوشی هوشمند هم فراهم شده تا با نصب نرم افزار کاربردی مرتبط در کمتر از چند دقیقه امضای دیجیتال را بروی گوشی هوشمند خود دریافت کنند.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: اکنون سامانه‌های ارائه دهنده خدمت باید امکان استفاده از امضای دیجیتال پزشکان را در زیرساخت‌های خود فراهم کنند.

وی گفت: با فراهم سازی این زیرساخت‌ها در سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت، سامانه مدیریت بیمارستانی و سامانه بخش خصوصی در واقع امضای دیجیتال پزشکان عملیاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: مزیت استفاده از امضای دیجیتال مبتنی بر کلید عمومی، انکار ناپذیری، تضمین یکپارچگی و حفظ محرمانگی داده‌ها خواهد بود که منجر به پیشگیری از سوء استفاده از نام پزشکان و نظام ارجاع خواهد شد.

مباشر جنت اظهار کرد: در حال حاضر از ۳۶۰ هزار اعضای سازمان نظام پزشکی بیش از ۲۰۰ هزار نفر دارای امضای الکترونیکی ثبت شده هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.