سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات ۶۹۶ نفر از امواج سهمگین خزر

نجاتگران هلال احمر مازندران موفق شدند ۶۹۶ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

غلامعلی فخاری مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل مازندران، نجاتگران هلال احمر مازندران موفق شدند ۶۹۶ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

او با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی توان عملیاتی هلال‌ احمر مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، افزود: ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل بندی، تست فشارخون و قند خون به ۸۹۴۰ نفر و انتقال ۹۲ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی، پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است.

فخاری با بیان اینکه ۹۳ درصد نجات یافتگان غیربومی و ۷ درصد بومی بوده اند، گفت: شهرستان بابلسر با ۳۸۹ نفر، ساری با ۸۸ نفر و عباس آباد با ۶۰ نفر نجات یافته بیشترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده اند.

او افزود: در زمینه مصدومان انتقالی نیز بابلسر با ۳۶ نفر، عباس آباد با ۲۴ نفر و محمودآباد با ۱۵ نفر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران در زمینه ترکیب نجات یافتگان نیز گفت: ۳۸ درصد نجات یافتگان از استان خراسان رضوی، ۲۱ درصد از از استان تهران، ۵ درصد از استان گلستان و ۳ درصد نیز اتباع خارجی عراق و افغانستان بوده اند.

فخاری با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است، افزود: این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه روزی امدادگران و ناجیان غریق بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.