سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوارض سقط خودخواسته جنین

متخصص زنان و زایمان بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: سقط خودسرانه جنین، مشکلات جبران ناپذیری برای مادران در پی خواهد داشت.

خمر متخصص زنان و زایمان بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت:  در سقط‌های خودخواسته، بارداری روند طبیعی خود را طی می‌کند و جنین و مادر مشکلی ندارند و مادران اصرار بر سقط جنین وخاتمه بارداری دارند.

وی افزود: این گونه سقط‌ها در محیط‌های غیر بیمارستانی و به صورت غیر بهداشتی توسط افرادی که تبحر ندارند انجام می‌شود که عوارض زیادی را در پی خواهد داشت که یکی از مهمترین عوارض آن عفونت‌های بسیار شدید است.

وی ادامه داد: سقط‌هایی که در محیط‌های غیربیمارستانی و به صوت زیرزمینی انجام می‌شود به دلیل استفاده از لوازم غیر بهداشتی و ناایمن، باعث کنده شدن لایه‌ای از رحم و وارد شدن آسیب‌های جدی به آن، نامنظم شدن سیکل‌های قائدگی، مشکلات جسمی و جبران ناپذیر در بارداری مجدد مادر شود.

دکتر خمر تاکید کرد: در سقط‌های غیر ضروری و بدون تشخیص پزشک دارو‌ها و آمپول‌های غیرقانونی در بازار سیاه وجود دارد که عوارض زیادی برای مادران باردار در پی داشته و حتی ممکن است منجر به پارگی رحم شود. 

وی گفت: در مواردی نیز ممکن است با دلایل طبی و مشکلاتی که برای مادر و جنین رخ می‌دهد با تشخیص پزشک و در محیطی ایمن، ختم بارداری کمتر از ۱۹ هفته صورت گیرد که داخل بیمارستان و در شرایط مراقبت‌های تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌شود.

برچسب ها: علوم پزشکی ، سقط جنین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.