سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۱۷ درصدی ایران از صادرات شیر و لبنیات در قاره آسیا

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی گفت: سال گذشته مجموع صادرات شیر و لبنیات کشور‌های قاره آسیا ۹ میلیون تن بود که ایران سهم ۱۷ درصدی از این صادرات داشت.

حسین خمیس آبادی، رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی گفت: طی ۱۰ سال گذشته، ارزش افزایش تولید و جلوگیری از خسارات نیز ۴۲۰ میلیارد تومان برآورد شده که در این زمینه نیز اثربخشی پژوهشگران علوم دامی انکارناپذیر است.
 
خمیس آبادی، افزایش تولید در محصول نهایی و واسطه‌ای را ۲ هزار تن برآورد کرد و افزود: دانشمندان عرصه دامپروری، توانسته‌اند طی یک دوره ۱۰ ساله، میزان مصرف مواد اولیه را تا ۲۱۸ هزار تن کاهش دهند و به همان نسبت، برای حداقل ۷۵۰ نفر اشتغال ایجاد کنند.

او با بیان اینکه یکی از وظایف موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، کمک به بهبود کیفیت محصولات دامی است، افزود: با توسعه تولید محصولات دامی با ارزش افزوده مانند شیر‌های تخصصی، گوشت‌های ارگانیک و فرآورده‌های لبنی خاص، امکان افزایش درآمد دامداران فراهم شده است.

خمیس آبادی ادامه داد: فرآورده‌های لبنی یکی از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی بخش کشاورزی است که سهم عمده‌ای در ارزآوری کشور دارد به طوری که طبق آخرین آمار‌های سازمان فائو، ایران بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات لبنی در آسیا در سال میلادی گذشته بوده است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور اضافه کرد: کل صادرات شیر و لبنیات کشور‌های قاره آسیا در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون تن بوده و ایران سهم ۱۷ درصدی از این صادرات داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.